اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

بهورزان پایه و اساس نظام بهداشت هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان بهورزان را پایه و اساس نظام بهداشت و مراقبت‌های اولیه دانست و گفت: پس از انقلاب اسلامی قدم‌های بسیار بزرگی در راه اعتلای بهداشت عمومی برداشته شده‌ است.

بهورزان پایه و اساس نظام بهداشت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، حبیب‌الله موسوی‌بهار در مراسم تجلیل از بهورزان شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه بهورزان علاوه بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی کار فرهنگی نیز انجام می‌دهند، اظهار داشت: تجربه نشان داده که همواره پیشگیری بر درمان اولویت دارد که کار بهورزان در زمینه ارائه آگاهی به مراجعان به همین منظور است.

وی با بیان اینکه بهورزان پایه و اساس نظام بهداشت و مراقبت‌های اولیه هستند، عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی قدم‌های بسیار بزرگی در راه اعتلای بهداشت عمومی برداشته شد که پیشگامان این نهضت همواره بهورزان بوده‌اند که می‌طلبد از این عزیزان به نحو شایسته‌ای قدردانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ما ناگزیر هستیم گزیده‌ای از نمونه‌ها را برای تقدیر انتخاب کنیم، اظهار داشت: در اصل همه بهورزان به ویژه بهورزان شهرستانی نمونه‌ هستند و با توجه به وسعت و پراکندگی مراکز بهداشتی کبودراهنگ نسبت به شهرستان‌های دیگر بهورزان این شهرستان زحمات بیشتری را متقبل می‌شوند.

وی خواستار توجه بهورزان به پایش‌ بیماری‌های شناخته شده و علائمی همچون کاهش وزن، تغییرات پوستی و مزاجی شد و تشخیص زودرس را در کاهش هزینه‌های فرد و جامعه کارساز دانست.

موسوی‌بهار همچنین خواستار نگهداری از فضاهای خانه‌های بهداشت شد و خطاب به بهورزان گفت: خانه‌های بهداشت هم محل کار و هم محل زندگی شما و بخشی از بیت‌المال است پس باید در نگهداری آن کوشا باشید که این توجه و نگهداری موجب تشویق مسئولان شده  و در صورت امکان از بودجه مختصر دانشگاه علوم پزشکی در اختیار این مراکز فعال قرار داده شود.

وی مشارکت و پیگیری بهورزان خانه بهداشت‌ روستای «بابان» را به عنوان الگو و نمونه معرفی کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت کشور بنا به منویات مقام معظم رهبری به گونه‌ای است که باید حماسه اقتصادی را وجه همت قرار داد و از بالاترین رده تا پایین‌ترین آن، مصرف بهینه را مدنظر داشت.

در پایان این مراسم از بهورزان نمونه شهرستان با اهداء لوح و جایزه تجلیل شد.

انتهای پیام/89025/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول