اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به کارگردانی «علیرضا کوشک جلالی»

«روبینسون و کروزو» در تئاترشهر تبریز به روی صحنه می‌رود

«علیرضا کوشک جلالی» نمایش «روبینسون و کروزو» را به زودی در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌برد.

«روبینسون و کروزو» در تئاترشهر تبریز به روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرنگار فارس از تبریز، علیرضا کوشک جلالی اجرا در شهر تبریز را نخستین فعالیت شهرستانی خود پس از سال‌های حضور در آلمان خواند و اظهار کرد: بعد از حدود 35 سال فعالیت در اروپا، علاقه دارم که فعالیت‌ خود را با گروه‌های شهرستانی کشورم ادامه بدهم و امروز خوشحالم که با فراهم شدن شرایط و پیگیری‌های فعالان تئاتر تبریز، این حرکت آغاز شده است.

عضو اتحادیه کارگردانان آلمان با ابراز امیدواری نسبت به فراهم شدن شرایط اجرا در سایر شهرهای کشور، به ظرفیت‌های هنر تئاتر در شهرستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: امکانات و شرایط مادی لازم برای پیشرفت حوزه تئاتر در کشورمان، به هیچ وجه قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست؛ اما با این حال، آنچه باعث زنده‌ماندن این هنر در کشورمان شده، عشق و انگیزه ستودنی جوانانی است که گاه با کمترین امکانات، شگفتی‌ساز ظاهر می‌شوند.

کوشک‌جلالی تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که هنر تئاتر، با دربرگرفتن تمام سلیقه‌های فکری مختلف و گروه‌های سنی متعدد، به جایگاه واقعی خود در بین توده مردم دست یابد.

این مدرس تئاتر در ادامه با اشاره به محتوای داستانی نمایش «روبینسون و کروزو» گفت: نمایشنامه این اثر، در واقع بر همان موتیوهای رمان معروف «روبینسون کروزو» -اثر «دانیل دفو»- تکیه دارد و طی آن، دو خلبان از دو جبهه مخالف، پس از سقوط در یک جزیره، به حال و روزی شبیه «روبینسون کروزو» می‌رسند؛ اما در عین حال نمی‌خواهند مانند روبینسون داستان دانیل ‌دفو از وطن‌شان دور بمانند.

وی افزود: این نمایش در واقع زندگی دو دشمن را نشان می‌دهد که پس از مدتی، به تدریج، نقاط مشترکشان را کشف می‌کنند، خاطرات خود را مرور می‌کنند و به این ترتیب به یک دوستی عمیق دست می‌یابند.

نمایش «روبینسون و کروزو» پس از مراحل تمرین و بازبینی به زودی در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

نمایش‌نامه «روبینسون و کروزو» اثر «نینا دینترونا و جیاکومو راویچیو» با ترجمه «علیرضا کوشک جلالی» توسط نشر قطره منتشر شده‌ است.

انتهای پیام/60002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول