اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش خبر داد

تولید سالانه 1000 تن گندم در روستای بند محمد عبدالله

بخشدار آبپخش از تولید سالانه 1000 تن گندم در روستای بند محمد عبدالله خبر داد.

تولید سالانه 1000 تن گندم در روستای بند محمد عبدالله

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا وفایی شامگاه شنبه در آئین آغاز به‌کار پروژه آب‌رسانی به روستای بند محمد عبدالله اظهار داشت: توسعه و آبادانی خطه آبپخش از مسائل مهمی است که در سال‌های گذشته تمامی مدیران تلاش وافری برای دستیابی به آن داشته‌اند.

وی افزود: توجه به مناطق روستایی و آبادانی این مناطق از اولویت‌های مهمی است که در سال‌های قبل مورد توجه دولت بوده و خدمات و تلاش‌های بسیار زیادی در این خصوص صورت گرفته است.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: در سال جاری تحقق حماسه سیاسی مد نظر رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی وظیفه‌ای بر دوش تمامی مدیران و مسئولان است و باید با بهره‌گیری از تمامی منابع و امکانات موجد برای دستیابی به این هدف والا تلاش کنیم.

وفایی بیان داشت: احیای روستای بند محمد عبدالله آبپخش از مواردی است که تحقق آن تاثیر شایانی در شکل‌گیری حماسه اقتصادی در منطقه آبپخش دارد.

وی اضافه کرد: این روستا در گذشته نه چندان دور یکی از قطب‌های دامداری و کشاورزی منطقه محسوب می‌شد، ولی به‌دلیل نبود امکانات شاهد ترک این روستا توسط اهالی آن و مهاجرت به شهر و روستاهای همجوار بودیم. این مسئول با اشاره به توانمندی روستای بند محمد عبدالله در عرصه کشاورزی و دامداری اذعان داشت: با توجه به مراتع و منابع غنی که روستای بند محمد عبدالله در اختیار دارد، احیای این روستا می‌تواند زمینه‌ساز تقویت زیرساخت‌های اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در منطقه آبپخش شود.

وفایی عنوان کرد: کشاورزی، دامداری، پرورش طیور، پرواربندی، کاشت گندم و آلوئه‌ورا از مشاغلی است که این منطقه قابلیت حضور در آنها را دارد.

وی با اشاره به وجود 3000 هکتار زمین کشاورزی مستعد در روستای بند محمد عبدالله گفت: بر اساس آمار رسمی موجود سال گذشته شاهد برداشت هزار تن گندم از اراضی کشاورزی این روستا بوده‌ایم و با توسعه زیرساخت‌های منطقه می‌توان زمینه تولید بیشتر در عرصه کشاورزی و دامداری را وجود آورد.

بخشدار آبپخش اذعان داشت: هم‌اکنون 11 دامدار فعال به‌صورت فصلی در این منطقه اشتغال دارند و پیش‌بینی می‌شود با احیای این روستا روستای بند محمد عبدالله شاهد شکل‌گیری 100 فرصت شغلی در عرصه‌های کشاورزی و دامداری در این روستا باشیم.

وفایی یادآور شد: در روزهای گذشته با اهالی روستای بند دیدار داشته‌ایم و ایشان 300 متر زمین برای احداث مسجد در این روستا اهدا کرده‌اند.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول