اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته ملی کودک

جشن نونهالان مهدهای دماوند و گیلاوند برگزار شد

بهزیستی شهرستان دماوند با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان آوای مهر دماوند و به مناسبت هفته ملی کودک، جشن و جنگ شادی مختص کودکان مهدهای دماوند و گیلاوند را برگزار کرد.

جشن نونهالان مهدهای دماوند و گیلاوند برگزار شد

کارشناس امور مهدهای اداره بهزیستی شهرستان دماوند عصر امروز در حاشیه این جشن کودکانه در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: جشن امروز برای چهار مهد کودک در دو شهر دماوند و گیلاوند برگزار شده است.

پروین اولادیان اضافه کرد: هشت مهد و روستامهد دیگر شهرستان دماوند به دلیل سختی نقل و انتقال کودکان و نونهالان به بهزیستی، تصمیم گرفتند هر کدام جشنی در مجموعه خودشان برگزار کنند.

وی هدف از برگزاری این برنامه را خلق لحظاتی شاد برای کودکان خواند و افزود: همچنین برخی مسائل مربوط به تغذیه، سلامت، بهداشت فردی و دعا و نیایش در قالب اجرای نمایش به کودکان یادآوری شد.

اولادیان همچنین با اشاره به شعار هفته ملی کودک امسال یعنی «کودک شاد و خندان، آینده‎ساز ایران» گفت: جشن دیگری نیز در کانون پرورشی دماوند برای 50 کودک در نظر گرفته شده است که در یکی از روزهای آینده اجرا خواهد شد.

وی اجرای برنامه آموزشی تغذیه و سلامت را از دیگر برنامه‎های این هفته خواند و افزود: مربیان مهدها طی دوره‎هایی که در بهزیستی برگزار شده، همگی با این مسائل آشنا هستند؛ اما این برنامه که در شبکه بهداشت شهرستان برگزار می‎شود، بازآموزی و یادآوری برای کودکان و مربیان است.

کارشناس امور مهدهای بهزیستی دماوند ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری وبا در سطح کشور، یادآوری نکات بهداشتی و رعایت آن و آموزش آن به کودکان از دیگر اهداف این برنامه در شبکه بهداشت است.

اولادیان در پایان به برنامه پیشگیری از تنبلی چشم نیز پرداخت و اظهار کرد: انجام آزمایش تنبلی چشم و برپایی راهپیمایی مبارزه با تنبلی چشم توسط کودکان از دیگر برنامه‎های این هفته است.

 

جمعیت همیاران سلامت روان آوای مهر دماوند که برگزارکننده اصلی این جشن شاد و کودکانه در بهزیستی دماوند بود، از سال 1387، زیر نظر معاونت پیشگیری بهزیستی دماوند و با مجوز رسمی از بهزیستی استان تهران فعالیت می‎کند.

موضوع فعالیت‎های این جمعیت در خصوص پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی است و تمام گروه‎های سنی اعم از کودک تا کهنسال را در بر می‎گیرد.

مسائلی همچون آموزش خانواده‎ها و کودکان، اعتیاد، ناهنجاری‎های اجتماعی، ازدواج و طلاق از جمله فعالیت‎های این جمعیت است.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول