اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

«مارگویلاشویلی» رئیس‌جمهور گرجستان شد/ مردم در انتظار نام نخست‌وزیر جدید

«گئورگی مارگویلاشویلی» در انتخابات ریاست ‌جمهوری گرجستان به پیروزی رسید، ولی با توجه به اصلاح قانون اساسی اختیارات وی چندان زیاد نبوده و نقش اصلی در هدایت کشور بر عهده نخست‌وزیر جدید است که نامش طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

«مارگویلاشویلی» رئیس‌جمهور گرجستان شد/ مردم در انتظار نام نخست‌وزیر جدید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کمیته مرکزی انتخابات گرجستان اعلام کرد که پس از شمارش 100 درصد آراء مشخص گردید که "گئورگی مارگویلاشویلی" نامزد ائتلاف حاکم «رویای گرجستان» با کسب 62.11 درصد کل آراء در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی رسیده است.

بر اساس این اطلاعات، "داوید باکرادزه" نامزد حزب طرفدار رئیس‌جمهوری «جنبش واحد ملی» 21.73 درصد آراء را کسب کرده و "نینو بوردجانادزه"  نامزد حزب «جنبش دموکراتیک- گرجستان واحد» (رئیس سابق پارلمان گرجستان) توانست تنها 10.18 درصد آراء را بدست آورد.

مسئله قابل توجه این است که انتخاب رئیس‌جمهور جدید تاثیر زیادی بر حیات سیاسی گرجستان نخواهد داشت، برای اینکه بر اساس اصلاح قانون اساسی این کشور، اختیارات ریاست‌جمهوری بطور جدی کاهش یافته است. هدایت امور کشور در حقیقت در دست نخست وزیر گرجستان خواهد بود و به همین دلیل اکنون اصلی ترین مسئله آن است که چه کسی مقام ریاست کابینه وزراء کشور را بدست خواهد آورد.

"بیدزینا ایوانیشویلی" نخست وزیر کنونی گرجستان وعده داده است که طی چند روز آینده نام جانشین وی اعلام خواهد شد و خود او نیز قصد دارد از دنیای سیاست کناره گیری کرده و به توسعه بخش اجتماعی کشور بپردازد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول