اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

مرکز اسناد مدرسه امید یک ساله شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در آبان ماه سال 92 وارد اولین سالروز تأسیس خود شد.

مرکز اسناد مدرسه امید یک ساله شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار داشت: این مرکز با همت میراث فرهنگی استان قزوین و با هدف جمع‌آوری، حفظ و حراست از اسناد، مدارک و گزارشات، نشریات و کتب چاپ شده، تهیه و تکثیر منابع دیداری و شنیداری در مراسم مختلف، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای دسترسی و بهره‌برداری مطلوب ذینفعان از اسناد و مدارک، ایجاد بانک اطلاعاتی مرتبط با حوزه‌های مختلف، تهیه و تنظیم بروشورها و خبرنامه‌ها در آبان ماه سال 91 به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری عموم قرار گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز افزود: کتابخانه دکتر دبیر سیاقی و مرکز اسناد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین طی یک سال به یک هزار و 30 نفر مراجعه کننده خدماتی شامل ارائه کتاب، پروژه، نقشه بنا و مجوز بازدید از بناهای تاریخی ارائه کرده است و در همین سال دو هزار و 150 جلد کتاب نیز در این مرکز ثبت شده است.

قاسمی اظهار داشت: از عمده فعالیت‌های این مرکز آرشیو و طبقه‌بندی صحیح همه گزارشات و پروژه‌های موجود، لیست‌بندی و شماره‌گذاری همه نقشه‌های رولی اسناد، اسکن شناسنامه‌های تپه‌ها باستانی، دسته‌بندی پروژه‌ها و گزارشات، صحافی و مجلد سازی پروژه‌ها، اسکن نگاتیوهای قدیمی و ... اشاره کرد.

مدرسه امید اولین مدرسه به شیوه نوین در استان قزوین بوده که در سال 1320 هجری قمری تأسیس شده است و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با هدف حفظ و صیانت از مواریث فرهنگی استان اقدام به مرمت این بنای تاریخی کرده و با تغییر کاربری با عنوان کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد در آبان ماه سال 1391 به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2667/ب/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول