اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط قایقران خراسانی

نماد صلح جهانی حمایت از فُک کاسپین به تنکابن رسید

نماد صلح جهانی برای حمایت از فُک دریای کاسپین پس از 16 روز از آغاز سفری دور و دراز توسط کایاک‌سوار خراسانی به تنکابن رسید.

نماد صلح جهانی حمایت از فُک کاسپین به تنکابن رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، نماد صلح جهانی برای حمایت از فُک دریای کاسپین پس از 16 روز از آغاز سفری دور و دراز توسط کایاک‌سوار خراسانی به تنکابن رسید.

عصر امروز در میان استقبال دوستداران محیط زیست و مسئولان شهری و مسئولان ورزش و جوانان تنکابن نماد صلح جهانی برای حمایت از زیست بوم دریای شمال به ویژه فُک دریای کاسپین که طی یک سال نماد صلح جهانی را در حاشیه این دریا به گردش در خواهد آورد به این شهر وارد شد.

دانیال توحیدی 24 ساله اهل مشهد و دانشجوی رشته صنایع غذایی پاروزن خراسانی 9 سال در رشته قایقرانی فعالیت می‌کند و عضو تیم ملی قایقرانی رشته کایاک آب‌های اقیانوس، حامل نماد صلح برای حمایت از زیست بوم دریای کاسپین است.

وی که حدود ساعت 30/14 دقیقه امروز کایاک خود را در ساحل تنکابن به خشکی رسانده است در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در تنکابن گفت: این طرح توسط خودم بنابر دغدغه‌هایی که در بحث محیط زیست داشته مطرح و با ارائه به سازمان حفاظت محیط زیست به برنامه‌ای برای حمل نماد صلح جهانی به حاشیه دریای کاسپین تبدیل شد.

وی گفت: 16 آبان ماه امسال از شبه جزیره آشوراده استان گلستان این سفر را آغاز کردم و در طول این مسیر با هماهنگی‌های بین شهرستانی چندین توقف داشتم و در صورت تمایل NGOهای مستقر در شهرهای ساحلی دریای کاسپین کارگاه‌های ویژه زیست محیطی نیز توسط خودم در این راستا برگزار می‌شود که مهم‌ترین آنها در لاهیجان یک کارگاه برنامه‌ریزی شده است و با حضور مسئولان و گروه‌های محافظت از محیط زیست برگزار می‌شود.

این کایاک‌سوار خراسانی در ادامه گفت: این برنامه نخستین کار مهم من در دریای شمال کشور است و در گذشته چندین برنامه نیز در دریای عمان و خلیج فارس با این اهداف اجرا کرده‌ام.

توحیدی افزود: این نماد پس از گذر از سواحل جنوبی دریای کاسپین و حضور در کشور آذربایجان به پاروزن این کشور تحویل داده خواهد شد تا برای گردش نهایی از کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان توسط پاروزن‌های این کشورها در 16 آبان ماه سال آینده پس از یک دور کامل به نقطه آغازین سفر رسیده و پس از آن نماد صلح جهانی توسط سازمان حفاظت محیط زیست برای ثبت به ژنو محل دبیرخانه دائمی کنوانسیون‌ دریای کاسپین منتقل شود.

توحیدی با تاکید بر اینکه زیست‌بوم دریای کاسپین حساس و شکننده است، تصریح کرد: برای حفظ تنوع زیست محیطی این دریا علاوه بر پیشگیری از تداوم ورود آلاینده‌ها  باید از نظر تهدیدهای دیگر مانند شکار و آسیب به محیط زیست این جانوران به ویژه فُک، تلاش زیادی صورت گیرد زیرا طی سال‌های گذشته آن‌طور که شایسته است به این مسئله مهم توجه نشده و نسل فُک در این دریا رو به انقراض است.

به گزارش فارس، در این مراسم پاروزن خراسان مورد استقبال جمعی از مسئولان شهری و NGOهای حامی محیط زیست و مسئولان اداره ورزش و جوانان تنکابن قرار گرفت.

فُک دریای کاسپین یا فُک خزری یک گونه پستاندار دریایی است که جمعیت آن در طی سال‌های اخیر بر اثر انواع مسائل بسیار اندک شده و نسل آن رو به انقراض است.

انتهای پیام/86020/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول