اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اسکوچیچ سرمربی ملوان انزلی با حضور در خبرگزاری فارس:

یکی از آرزوهایم سرمربیگری تیم ملی ایران است/ دایی جنگجوست، قلعه‌نویی شخصیت کاریزماتیک دارد

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی سقف آرزوهایش در مربیگری را نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران و یک باشگاه اسپانیایی اعلام کرد.

یکی از آرزوهایم سرمربیگری تیم ملی ایران است/ دایی جنگجوست، قلعه‌نویی شخصیت کاریزماتیک دارد

علیرضا وهابی-به گزارش خبرگزاری فارس، دراگان اسکوچیچ اولین مربی خارجی تاریخ باشگاه ملوان است. مردی بسیار خونگرم و مؤدب و با تحصیلات آکادمیک در رشته روابط عمومی و از کشور کرواسی. زمانی که او به ملوان آمد برخی از پیشکسوتان این باشگاه پیش‌بینی کردند ملوان با اسکوچیچ به دسته یک سقوط می‌کند و روزگار خوبی برای دراگان پیش‌بینی نکردند. نتایج چند هفته ابتدایی لیگ هم این پیش‌بینی را تداعی می‌کرد اما اسکوچیچ به یک باره ملوان را متحول کرد و توانست بهترین نتایج تاریخ ملوان را در لیگ برتر بگیرد او اکنون یکی از محبوب‌ترین چهره‌های باشگاه ملوان در انزلی است.

اسکوچیچ به خبرگزاری فارس آمد و با او در مورد حضورش در ایران و مسائل مختلف فوتبال صحبت کردیم. گفت‌وگوی فارس با این مربی را می‌خوانید:

* ایران و کرواسی روابط فوتبالی خوبی دارند

فارس: چطور اسکوچیچ از باشگاه النصر عربستان به یک باره به فوتبال ایران و باشگاه ملوان آمد؟

من مشکلات شخصی داشتم و به خاطر آنها 2- 3 پیشنهادم را رد کردم. مدتی به خاطر بیماری معده‌ام کار نمی‌کردم در این زمان ملوان با من تماس گرفت و من هم فقط به دنبال کار کردن بودم. ضمن اینکه می‌دانستم ارتباط فوتبالی خیلی خوبی بین دو کشور ایران و کرواسی وجود دارد. فوتبال ایران مربیان زیادی از کرواسی داشته است. کار در ایران یک چالش جذاب برایم بود.

فارس: ایرانی‌ها هم خاطرات خوبی از مربیان کروات دارند، برانکو، ایویچ. آیا از مربیان کروات در مورد کار در ایران پرس‌وجو کردید؟

من برانکو را می‌شناسم اما صحبت خاصی برای کار با او نکردم.به دلیل حضور مربیان کروات در ایران اطلاعات خوبی از فوتبال ایران داشتم.

فارس: شما اولین مربی خارجی تاریخ ملوان هستید، نظرتان در این مورد چیست؟

برایم افتخاری است که اولین خارجی هستم اما روزهای اول شرایط خیلی سخت بود.

فارس: در برخی تیم‌ها مثل ملوان حتی مربیان غیربومی ایرانی هم خیلی نمی‌توانند موفق شوند.

بله بارها گفته‌ام که در روزهای ابتدایی‌ام در ملوان محیط خیلی خوبی نبود اما من قوی هستم.

فارس: بعد از نتایج بد در ابتدای فصل به یک باره ملوان متحول شد. ظاهرا اولتیماتومی که به شما داده شد عامل تحول تیم بود.

بارها گفته‌ام که هیچ کس نمی‌تواند به من اولتیماتوم بدهد، فقط خودم می‌توانم به خودم اولتیماتوم بدهم. 8 بازیکن ما دیر آمده بودند و به تمرینات دیر اضافه شدند. من به زمان نیاز داشتم تا آنها را آماده کنم و فلسفه فوتبالی خودم را به آنها القاء کنم هیچ ارتباطی با اولتیماتوم نداشت.

* دوست دارم سرمربی تیم ملی ایران شوم

فارس: شما اکنون یکی از محبوب‌ترین مربیان ملوان هستید و خیلی از هواداران دوست دارند شما فصل آینده هم در این تیم بمانید. آنها می‌خواهند بدانند این عشق و علاقه آنها چقدر می‌تواند باعث تخفیف شما در مبلغ قرارداد درخواستی‌تان شود.

برای من آنچه مهم است اینکه هدف باشگاه برای فصل آینده چیست. کاملا شفاف می‌گویم که من خیلی جاه‌طلب هستم. من 4 قهرمانی در کارنامه‌ام دارم. در لیگ قهرمانان حضور داشتم. دنبال این هستم که بتوانم با ملوان قهرمان حذفی یا لیگ شوم یا بتوانم جز تیم‌هایی باشم که در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنم و اگر در ایران بمانم حتی می‌توانم به سرمربیگری تیم ملی ایران فکر کنم.

فارس: یعنی می‌خواهید جانشین کی‌روش شوید؟

نه منظورم در کوتاه‌مدت نیست. من نمی‌خواهم در سه ماه یا یک سال آینده تغییر و تحول ایجاد کنم، می‌خواهم ابتدا خودم را ثابت کنم.

فارس: شایعه حضورتان به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران مطرح شد، چقدر این مسئله صحت داشت؟

من هم این شایعات را شنیدم اما بیشتر شایعه بود.

فارس: گفته بودید اگر روزی از ایران بروم دلم برای شایعات تنگ می‌شود.

بله هر روز یک شایعه جدید وجود دارد. در فوتبال همیشه این شایعات وجود دارد و داستانی ساخته می‌شود اما بعضی وقت‌ها داستان‌ها بر اساس هیچ چیز ساخته می‌شوند اما جالب است می‌توانید از آن لذت ببرید.

*  ملوان باید  تیم بهتری شود

فارس: ظاهرا جلسه‌ای با مدیران باشگاه ملوان برای تمدید قرارداد داشتید. آنها چقدر توانسته‌اند خواسته‌های شما را برآورده کنند؟

من گفتم اگر در ملوان بمانم باید تیم بهتری داشته باشم. می‌خواهم تیمی داشته باشم که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا بجنگد، هدف من این است. من همیشه در تیم‌هایی حضور داشتم که برای یک جام یا یک هدف می‌جنگیدند. می‌خواهم پیشرفت کنم.

فارس: چند درصد احتمال حضورتان در فصل آینده در ملوان است. این سؤال اصلی هواداران ملوان است.

در حال حاضر خیلی به این مسئله فکر نمی‌کنم. من فقط به فولاد و استقلال فکر می‌کنم که دو بازی با آنها در لیگ داریم. به همه خیلی شفاف گفته‌ام که آدم جاه‌طلبی هستم.

* لیگ ایران استعدادهای خوبی دارد

فارس: نقاط ضعف و قوت لیگ برتر ایران را چه می‌دانید لیگی که بارها گفته‌اید از لیگ عربستان بهتر است.

لیگ ایران استعدادهای زیادی دارد. بازیکنانش فیزیک و تکنیک خوبی دارند البته از نظر تاکتیکی خیلی جای پیشرفت دارید. می‌توانند حرفه‌ای‌تر شوند. بازیکنان ایرانی باید دقت بیشتری روی رژیم غذایی، زمان خواب و استراحتشان داشته باشند تا فاصله‌ای که با یک بازیکن حرفه‌ای دارند را پر کنند البته از نظر تاکتیکی باید شرایط بهتری داشته باشند.

فارس: منظورتان از شرایط تاکتیکی دانش فنی مربیان ایرانی است؟

نه به این مسئله مربوط نمی‌شود. مسئله تاکتیکی موردی است که باید در طول سال‌ها درست شود نه در کوتاه‌مدت. فرهنگ تاکتیکی باید در تیم‌هایتان ایجاد شود.

 

* من از خیابان به ملوان نیامده‌ام

فارس: شما علیه مربیان ایرانی هیچ صحبتی نکردید، تنها موردی که شما در موردش صحبت کردید اردشیر پورنعمت بود، چرا؟

حس خوبی ندارم که فردی در مورد موضوعی صحبت کند و در آن اطلاعات کافی نداشته باشد. شما نمی‌دانید من در تمرینات چه کارهایی انجام دادم، چه مشکلاتی داشتم. او شخصیت من را به عنوان یک مربی نمی‌شناسد. یک بار گفته من تمرین دهنده خوبی هستم، یک بار هم گفته نمی‌توانم تیم را رهبری کنم، این در حالی است که من از توی خیابان به ملوان نیامده بودم. من 4 عنوان قهرمانی داشتم. در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتم و در این مسابقات مربیگری کردم به همین دلیل باید به من احترام گذاشته شود. اصلا دوست ندارم در مورد مربیان دیگر صحبت کنم زیرا این وظیفه من نیست اما برخی به گونه‌ای زندگی می‌کنند اما برخی که مدام به جای دیگران خودشان را می‌گذارند و به جای آنکه زندگی خودشان را بکنند مدام به فکر زندگی دیگران هستند اما من دوست ندارم بدانم قلعه‌نویی و دایی چه کار می‌کنند. این دغدغه من نیست. دغدغه من تیم خودم است.

* سبک بازی فولاد را می‌پسندم

فارس: از نظر تاکتیکی کدام تیم لیگ برتری خوب بازی می‌کند و شما فوتبالش را می‌پسندید؟

سؤال سختی است (بعد از کمی تأمل) شاید فولاد که رقیب بعدی تیم ما هم است. نحوه بازی این تیم به سبک و ایده فوتبالی من خیلی نزدیک است. پرسپولیس انرژی زیادی دارد. امتیاز استقلال این است که خیلی کم اشتباه می‌کند اما من سبک بازی فولاد را دوست دارم و تیم سپاهان را هم دوست دارم به خاطر آنکه هموطنم است و چون کرانچار را دوست دارم.

* قشنگ نیست بگویم کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود

فارس: شما هم با فولاد و هم استقلال در لیگ برتر بازی دارید و نتایج این مسابقات می‌تواند تعیین‌کننده قهرمانی لیگ هم باشد. به نظر شما شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است؟

من در مورد این مسئله فکر نمی‌کنم. شاید قشنگ نباشد که در مورد این مسئله صحبت کنیم و بگویم که کدام تیم قهرمان می‌شود. فقط می‌توانم بگویم ملوان با  100درصد توان مقابل رقبایش بازی خواهد کرد و تلاش می‌کنیم از هر دو تیم استقلال و فولاد امتیاز بگیریم.

* در این فصل مشکلات اقتصادی فراوانی داشتیم

فارس: شما در باشگاه بزرگی مثل النصر عربستان بودید و اکنون در تیمی هستید که هواداران پرشوری دارد اما توان مالی باشگاه النصر را ندارد. قطعا در این باشگاه با مشکلات مالی فراوانی روبرو بودید چگونه توانستید این مسائل را کنترل کنید؟

النصر پرطرفدارترین تیم عربستان است. هواداران تیم از الهلال هم بیشتر هستند. تیم الهلال شاید در ریاض طرفدار بیشتری  از النصر داشته باشد اما در کل عربستان هواداران النصر بیشتر هستند. وقتی در شهر دیگری بازی می‌کردیم هواداران النصر بیشتر از هواداران تیم میزبان بودند اما من در انزلی واقعا لذت می‌برم. هواداران بسیار پرشوری دارد. یکی از مهمترین دلایل انتخابم همین هواداران ملوان بودند. فوتبال بدون هوادار یک چیزی کم دارد. ما برای هواداران فوتبال بازی می‌کنیم. از نظر مالی هم باید بگویم فصل واقعا سختی بود. تا حالا با این شرایط روبرو نشده بودم. مشکلات اقتصادی داشتیم. باید از بازیکنانم تشکر کنم آنها دلیل این هستند که من هنوز می‌توانم بجنگم. وقتی در مورد اولتیماتوم صحبت می‌کنید و آن زمانی که ما مشکلات داشتیم همان موقع هم من پیشنهاد کاری داشتم ولی ماندم تا خودم را ثابت کنم. دلیل دیگری هم که در ملوان ماندم بازیکنانم بودند. ارتباطی با آنها برقرار کرده بودم که کاملا عاطفی بود. ما مشکلات اقتصادی داشتیم حتی مجبور بودیم 11 ساعت تا اصفهان با اتوبوس سفر کنیم اما در آن زمان که مشکلات داشتیم آنها از من حمایت کردند و من این مسئله را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. البته اکنون من مربی خوبی هستم و آنها هم بازیکنان خوبی هستند.

فارس: اکنون سیروس محجوب آمده که یکی از سرمایه‌داران ایرانی است و گفته می‌شود ارتباط خوبی هم با آلن شیرر دارد. نظر شما در این مورد چیست؟

من دفعات کمی ایشان را دیدم. امیدوارم تحولات مثبتی در انزلی ایجاد کند اما زمان زیادی نگذشته است تا من بتوانم ایشان را بیشتر بشناسم.

* من کی‌روش نیستم

فارس: اگر فرض بگیریم که باشگاه ملوان همه این شرایط شما را پذیرفته و دست شما برای انتخاب بازیکنان فصل آینده هم از لحاظ مالی باز است، کدام بازیکنان را به تیم ملوان می‌برید؟

این سؤال خیلی شرطی است. اگر این اتفاق بیفتد چه اتفاقی بعدش خواهد افتاد بنابراین ترجیح می‌دهم خیلی به آن فکر نکنم.

فارس: اگر جای کارلوس کی‌روش بودید و می‌خواستید 11 بازیکن از لیگ ایران برای تیم ملی و حضور در جام جهانی برزیل انتخاب کنید کدام بازیکنان را انتخاب می‌کردید؟

من کی‌روش نیستم. این کار کی‌روش است بنابراین اگر من جای او بودم می‌توانستیم در موردش صحبت کنیم. پس بهتر است در این مورد حرفی نزنم چون ممکن است سوء تعبیر شود. ترجیح می‌دهم از من در مورد فولاد بپرسید. نمی‌خواهم تصور شود که من بازیکنانی را به کی‌روش پیشنهاد می‌دهم. من در ملوان کار می‌کنم.

* مشکل کی‌روش و مربیان باشگاهی با گفت‌وگو حل می‌شود

فارس: اکنون بین کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران و برخی سرمربیان باشگاهی مثل امیر قلعه‌نویی چالش پیش آمده است. در این مورد به نظر شما حق با کیست؟

کی‌روش یک منافعی دارد و مربیان باشگاهی هم یک منافع دیگر، ولی من فکر می‌کنم با کنار هم نشستن و صحبت کردن این مشکل حل می‌شود. خود من در مورد مازیار زارع با کی‌روش صحبت کردم. من واقعا تلاش کردم که به کی‌روش  و مازیار کمک کنم. سعی کردم راهی پیدا کنم تا مسئله حل شود. با گفتمان مناسب بین کی‌روش و مربیان باشگاهی مسئله حل خواهد شد.

فارس: اما شما هم با کی‌روش سر پست مازیار زارع چالش داشتید.

نه این هم از آن شایعه‌هاست. هر هفته یک شایعه وجود دارد این هم یکی از آن شایعه‌هاست. من هیچ وقت با کی‌روش بحث نکردم. صحبت خوبی با هم داشتیم و مسئله حل شد.

فارس: اکنون زارع در ملوان دفاع است یا هافبک؟

در زمان‌هایی که امکانش هست زارع را دفاع وسط می‌گذارم.

* ایران می‌تواند بوسنی و نیجریه را شکست دهد

فارس: پیش‌بینی شما از نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل چیست؟

به نظر من ایران توانایی دوم شدن در گروهش را در جام جهانی دارد. در این گروه آرژانتین قطعا اول می‌شود، فوتبال بوسنی به سبک فوتبال کشور من نزدیک است و من اطلاعات خوبی از این تیم دارم. بوسنی تیم خوبی است. بازیکنانش در باشگاه‌های خیلی بزرگ اروپا بازی می‌کنند. بوسنی به سبک سنتی یوگسلاوی سابق بازی می‌کند مثل کرواسی و صربستان و نیجریه تیم جوانی است که پتانسیل فیزیکی بالایی دارد و می‌تواند خطرناک باشد. پیروزی و موفقیت ایران موفقیت من است زیرا من اکنون اینجا هستم ولی امیدوارم ایران از گروهش صعود کند.

فارس: شما واقعا فکر می‌کنید بتوانیم بوسنی را شکست دهیم؟ بوسنی که بازیکنان بزرگی مثل ادین ژکو دارد.

چرا که نه. ایران پتانسیل بازی مقابل چنین تیمی را دارد. هر 4 تیم برای موفقیت می‌جنگند اما به نظر من ایران توانایی این را دارد که مقابل تیم‌ها خوب بازی کند.

فارس: در جام جهانی 2006 توقعی ایجاد شد و به افکار عمومی گفتند می‌توانیم از پرتغال مساوی بگیریم، مکزیک را شکست دهیم و از گروهمان صعود کنیم اما در نهایت یک مساوی مقابل آنگولا به دست آوردیم.

ایرانیان می‌توانند انتظار داشته باشند که تیم ملی کشورشان بازی پایاپایی مقابل بوسنی و نیجریه داشته باشند و حتی آنها را شکست بدهند، چیز عجیبی نیست. این مسئله توقع بیجایی نیست البته برای مردم مهمترین چیز آن است که ایران توانسته به جام جهانی صعود کند این خیلی مهم است. خیلی از تیم‌های ملی بزرگ دنیا به جام جهانی نرسیدند، مهم حضور در جام جهانی است.

* رسانه‌های اروپایی تصویر بدی از ایران ترسیم می‌کنند

فارس: نظر شما در مورد فرهنگ ایران و مردم ایران چیست؟

من در کشورهای مختلفی زندگی کرده‌ام حرف‌هایی هم که می‌زنم به خاطر حضورم در ایران نیست، این یک واقعیت است ایرانی‌ها مردم مهربانی هستند و دوست دارند به شما کمک کنند. من از ایران و ایرانیان مسائل خوب در ذهنم هست. زمانی که اولین بار به ایران آمدم 2 سال و نیم پیش بود. در لیگ قهرمانان آسیا با النصر عربستان به تهران آمدم تا مقابل استقلال بازی کنم. تصویر ذهنی بدی از ایران داشتم چون شناختی از ایران نداشتم اما وقتی به تهران آمدم واقعا تعجب کردم زیرا تصویر ذهنی‌ام با تصویر واقعی خیلی تفاوت داشت.

فارس: علت بدبینی شما نسبت به ایران چه بود؟

رسانه‌ها. وقتی مردمی از اروپا می‌آیند شاید ایران و عراق را یک منطقه حساب کنند. این تصویر بد را رسانه‌های اروپایی از ایران ساختند اما وقتی به ایران آمدم ذهنیتم تغییر کرد. این مسئله را بارها گفته‌ام  وقتی با النصر به تهران آمدم به بام تهران رفتم و از آن بالا تهران را نگاه می‌کردم و به دستیارم می‌گفتم تهران من دوباره برمی‌گردم و وقتی به ایران آمدم دستیارم با من تماس گرفت و گفت یادت هست گفتی به ایران برمی‌گردی، این اتفاق افتاد.

* بازی مقابل استقلال و فولاد را دوست دارم

فارس: ظاهرا به خاطر اینکه به شرایط ملوان رسیدگی کنید حتی در ژانویه به خانواده‌تان هم سر نزدید.

چند روز پیش به کشورم سفر کردم. فرزندانم را دیدم و دوری از خانواده‌ام برایم سخت است اما من مسئولیت‌پذیر هستم و به تیم فکر می‌کنم. گاهی اوقات هم این اتفاق خیلی خوب نیست. همسرم هم به ایران سفر کرده است.

فارس: در مورد دیدار با استقلال و فولاد هم که ذهنتان را مشغول کرده بگویید.

چند بازی است که خوب بازی می‌کنیم. من بازی مقابل تیم‌هایی مثل استقلال و فولاد را دوست دارم. بازی با این تیم‌ها چالش خوبی برای تیم من است. می‌خواهم ببینم مقابل این دو تیم چه می‌کنیم.

* در انزلی همه جا عکس قایقران هست

فارس: ملوان یک اسطوره به نام سیروس قایقران دارد، چقدر او را می‌شناسی؟

در انزلی هر کجا که می‌روید عکس سیروس قایقران را می بینید. خیلی خوب است که بعد از این همه مدت مردم به یاد او هستند. سیروس قایقران برای مردم ایران یک نماد است.

فارس: شما هم اکنون در انزلی محبوب هستید البته نه به اندازه قایقران، محبوبیت چطور است؟

خیلی  خوب است، روزهای اول شرایط و محیط خیلی سخت و بد بود اما اکنون واقعا لذت می‌برم.

* 10 اشتباه بزرگ داوری علیه ملوان رخ داد

فارس: برخی از مربیان ایرانی بعد از هر باخت علیه داوری صحبت می‌کنند، به نظر شما سطح داوری فوتبال ایران در مقایسه با عربستان چطور است؟

ملوان از اشتباهات داوری خیلی آسیب دید. 10 اشتباه خیلی بزرگ داوری علیه ملوان شد ولی فکر می‌کنم همه می‌توانند اشتباه کنند. بازیکن و مربی هم اشتباه می‌کنند همانطور که داور اشتباه می‌کند. داوران از عمد اشتباهی نمی‌کنند . سطح داوری ایران هم متوسط است. شاید از داوران عربستانی کمی بهتر باشید. شاید داور ضعیف وجود داشته باشد اما داور خیلی خوب هم دارید.

* از نظر اقتصادی قرارداد بدی با ملوان بستم

فارس: از باشگاه اماراتی پیشنهاد دارید. برای شما پول مهمتر است یا قهرمانی در لیگی مثل ایران؟

این دو معمولا با هم هستند. قبلا هم گفته‌ام آنچه مهم است بتوانم نتایج خوبی بگیرم. یک باشگاه خوب را مربیگری کنم و برای اهداف بزرگ بجنگم. این را هم باید در نظر بگیرید که من خانواده دارم و برای آنها کار می‌کنم. سعی می‌کنم تلفیقی از این دو یعنی موفقیت و پول باشد. گاهی اوقات برای پول کمتری کار می‌کنم وقتی ببینم هدف بزرگی وجود دارد.

فارس: گفته بودید که پول کار یک سالم در ملوان برابر با 40 روز کاریتان در النصر عربستان است.

از من سؤال کردند پول خوبی از ملوان نگرفته‌اید و باید بیشتر پول بگیرید. من 4- 5 برابر بیشتر از ملوان از باشگاه‌های دیگر پول گرفته‌ام. از نظر اقتصادی قراردادم با ملوان خیلی بد بود. امسال واقعا به پول فکر نکردم. موضوع النصر را گفتم که قراردادهای بزرگی داشتم. این اولین باری نیست  که می‌خواهم دستمزد زیادی بگیرم.

* دایی جنگجوست و قلعه‌نویی  شخصیت کاریزماتیک دارد

فارس: نام چند مربی را می‌گوییم و نظرتان را در مورد آنها بیان کنید.

کی‌روش: او مربی تیم‌های ملی و باشگاه‌های بزرگی بوده. همه باید به او احترام بگذارند. ممکن است در ایران انتقادهایی به او بشود اما فکر می‌کنم مردم باید به کی‌روش احترام بگذارند.

کرانچار: او یک فاکتور بسیار مهمی دارد چیزی که من هم سعی می‌کنم آن را داشته باشم. او واقعا یک جنتلمن است. افتخار می‌کنم که یک مربی از کشور من چنین شخصیتی دارد.

قلعه‌نویی: مربی خوبی است. نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته . یک شخصیت کاریزماتیک دارد.

علی دایی: او همیشه یک شخصیت خاص خودش را دارد. جنگجوست.

حسین فرکی: شخصیتش خیلی به شخصیت کرانچار نزدیک است. اگر کرانچار را جنتلمن کرواسی بدانیم حسین فرکی جنتلمن مربیان ایرانی است.

همچنین می‌خواهم در مورد سرمربی استقلال  خوزستان (ویسی) هم بگویم. برایم مهم است چون خودم را جوان می‌دانم. زندگی ویسی واقعا شبیه یک مربی است و دوست دارد پیشرفت کند.احساس خوبی نسبت به او دارم.

* سقف آرزوهایم مربیگری در تیم ملی ایران و یک باشگاه اسپانیایی است

فارس: سقف آرزوهای شما در مربیگری کجاست؟

شاید این یک رویا برای من باشد اما آرزویم سرمربیگری در یک تیم در لالیگای اسپانیاست. من از لیگ‌های پایین‌تر به لالیگا پیشنهاد داشته‌ام و چون در لاس پالماس اسپانیا هم پیشنهاد داشتم خیلی دوست دارم در یک تیم اسپانیایی در لالیگا مربیگری کنم. با تیم کمپوستلا در لالیگا بازی کرده‌ام و در لاس‌پالماس در لیگ پایین‌تر بازی کردم.

فارس: کدام تیم را در اسپانیا دوست دارید؟

رئال مادرید.

فارس: یعنی دوست دارید سرمربی رئال مادرید شوید؟

اگر بگویم دوست دارم سرمربی رئال بشوم می‌گویید دیوانه‌ام . این خیلی رویاپردازانه‌ است اما دوست دارم در یکی از باشگاه‌های اسپانیا مربیگری کنم.

فارس: یعنی سرمربیگری در یک باشگاه اسپانیایی را بالاتر از سرمربیگری تیم ملی ایران می‌دانید؟

سؤال سختی است بهتر است بگویم سقف آرزوهای سرمربیگری‌‌ام نیمکت  تیم ملی ایران و یک باشگاه اسپانیایی است البته بارها در گفت‌وگو با رسانه‌های اسپانیایی هم گفته‌ام که دوست دارم سرمربی یک باشگاه اسپانیایی در لالیگا شوم.

فارس: آدم مغروری به نظر نمی‌رسید و خیلی خونگرم هستید؟

بین غرور و اعتماد به نفس یک مو بیشتر فاصله نیست. گاهی اوقات من اعتماد به نفس دارم و برخی تصور می‌کنند که مغرورم. در کرواسی یک مثال داریم و می‌گوییم وقتی پایین هستی مدام بالا را نگاه می‌کنی و وقتی به بالا می‌رسی هم باید به پایین نگاه کنی یعنی افتاده و متواضع باشی و من دوست دارم همواره متعادل باشم نه گریه بکنم و نه پرواز کنم یعنی نه خیلی مغرور باشم و نه خیلی بدون اعتماد به نفس.

*رمز موفقیتم

فارس: گفته بودید بازیکنانم در ملوان را خیلی دوست دارم.

بله شاید آنها بهترین بازیکنانی نباشند که من داشتم اما آنها از نظر عاطفی بهترین بازیکنانی بودند که با من کار کردند. من می‌خواهم به بازیکنانم چیزی یاد بدهم. در شرایط بد اول فصل آنها تلاش کردند تا موفق شوند.

فارس: ظاهرا با سید جلال رافخایی خیلی دوست هستید؟

نه من با همه بازیکنانم دوست هستم.

فارس: رمز موفقیت شما در ملوان در یک کلمه چیست؟

شخصیتم. سعی می‌کردم شخصیتم را به بازیکنانم القاء کنم.

فارس: نظرتان درباره صادق درودگر مدیرعاملی که شما را به فوتبال ایران آورد، چیست؟

نظرم را جدی بگویم یا شوخی.

فارس: هر دو.

به شوخی باید بگویم او می‌تواند مدیرعامل پرسپولیس یا استقلال شود اما به جدی باید بگویم او کارش بد نبود و توانست با یک قرارداد خیلی کم یک مربی خیلی خوب برای ملوان بیاورد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول