اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در همایشی در کابل اعلام شد

کناره گیری «قیوم کرزی» به نفع «زلمی رسول»

قیوم کرزی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری افغانستان امروز در کابل به صورت رسمی حمایت خود را از زلمی رسول اعلام کرد.

کناره گیری «قیوم کرزی» به نفع «زلمی رسول»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، قیوم کرزی امروز طی یک همایشی در «هتل انترکانتی‌ننتال» کابل به صورت رسمی حمایت خود را از تیم «اعتدال، برابری و سازندگی» به رهبری زلمی رسول اعلام کرد.

در این همایش که زلمی رسول نیز حضور داشت، قیوم کرزی دلیل پیوستن خود به این تیم را در نظر گرفتن منافع این کشور و عزت مردم افغانستان دانست و گفت: با مشورت‌هایی که با اعضای تیم خود داشتم به این نتیجه رسیدیم که مردم افغانستان «اعتدال» می‌خواهند.

وی با تاکید بر این‌که نباید با حرکت‌های احساساسی روند مسالمت‌آمیز و دموکراتیک انتخابات را خدشه‌دار ساخت، افزود: بهترین گزینه برای آوردن تغییرات مثبت، «اعتدال» است و از این رو همراه سایر اعضای تیم انتخاباتی‌ام حمایت قاطع خود را از زلمی رسول اعلام می‌داریم.

در این نشست که معاونان قیوم کرزی و تعداد زیادی از اعضای پارلمان و بزرگان قومی نیز شرکت کرده بودند، قیوم کرزی از تمام طرفداران خود خواست تا قاطعانه از تیم انتخاباتی دکتر زلمی رسول حمایت کنند.

هدف از پیوستن به تیم زلمی رسول

قیوم کرزی در ادامه، اهداف پیوستن خود به تیم زلمی رسول را چنین برشمرد:

1.غنی‎تر کردن خط مشی انتخاباتی با توجه به شباهت‎هایی که در خط مشی هر 2 تیم دیده می‎شود؛

2.تقویت تیم انتخاباتی زلمی رسول به لحاظ مشابهت‎هایی که تیم انتخاباتی عبدالقیوم کرزی با این تیم از لحاظ تعهد، تخصص، تداوم، اصلاح و اقتصاد‎محوری داشته است؛

3.آسان‎سازی انتخاب اصلح برای مردم از طریق اتحاد 2 تیم معتدل و پایبند به ارزش‎های دینی، فرهنگی و حقوق بشری؛

4.  زمینه سازی برای پیروزی سریع و آسان تیم انتخاباتی زلمی رسول از طریق اتحاد تیم انتخاباتی عبدالقیوم کرزی با این تیم انتخاباتی.

زلمی رسول نیز در سخنانی ضمن سپاسگزاری از قیوم کرزی و تیم انتخاباتی وی، پیوستن وی را نظر به شرایط حساس کشور یک تصمیم سرنوشت‌ساز عنوان کرد.

وی تاکید و تصریح کرد که ما به رأی مردم افغانستان باور داریم و به یقین به موفقیت نیز خواهیم رسید.

گفته می‎شد که به جای «میرویس یاسینی»، عضو پارلمان افغانستان که پیش از این رئیس ستاد انتخاباتی زلمی رسول بود، قیوم کرزی به عنوان رئیس این ستاد تعیین شده است.

اما «ذاکر حسین ارشاد» یکی از اعضای ستاد انتخاباتی زلمی رسول در گفت‎و‎گو با خبرگزاری فارس در کابل، با رد این خبر اظهار داشت: ممکن است در پی پیوستن تیم قیوم کرزی به تیم زلمی رسول، به کلی ساختار ستاد این تیم تغییر کند؛ اما هنوز در خصوص آرایش جدید تیم انتخاباتی رسول تصمیم گیری نشده است.

در همین حال، زمزمه‎هایی وجود دارد که «رحیم وردک»، یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری افغانستان نیز تا چند روز دیگر، به نفع رسول کنار خواهد رفت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول