اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

کرباسچی خبر داد

حزب کارگزاران نوسازی می‌شود/ پیوستن لیلاز و قوچانی به حزب

دبیرکل حزب کارگزاران از پیوستن افراد جدیدی به این حزب از جمله سعید لیلاز و محمد قوچانی خبر داد و گفت: کارگزاران در سال جدید بازسازی و نوسازی خواهد شد.

حزب کارگزاران نوسازی می‌شود/ پیوستن لیلاز و قوچانی به حزب

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران در گفت‌وگویی از نوسازی و بازسازی در حزب متبوع خود در سال جدید خبر داد و درباره تحولات در ترکیب شورای مرکزی اظهار داشت: آخرین مصوبه شورای مرکزی و هیأت اجرایی کارگزاران مبتنی بر ترمیم شورای مرکزی است.

کرباسچی ادامه داد: بخشی از اعضای شورای مرکزی به دلیل استعفا یا هر دلیل دیگری حضور ندارند از این رو مصوب شد در مرحله اول برای ترمیم شورای مرکزی اقدام کنیم.

دبیر کل حزب کارگزاران با بیان اینکه این کار در دو ماه گذشته به نتیجه رسیده و اعضای شورای مرکزی کارگزاران به 31 نفر افزایش پیدا کرده است درباره اینکه این 31 نفر چه کسانی هستند، گفت: خیلی از دوستان قبل که در شورای مرکزی حضور دارند؛ علاوه بر آنها از چند نفر خانم فعال سیاسی و کارآفرین، چند تن از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای نظیر آقایان سعید لیلاز و محمد قوچانی، از اهل سنت آقای عبدالله سهرابی، چند تن از اعضای حزب در شهرستان‌ها و یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت آقای جمالی دعوت کرده‌ایم که به حزب پیوستند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه از نیروهای مختلفی در این مجموعه حضور دارند دال بر این است که ما در استانها نیروهای همسو با کارگزاران را منسجم و احتمالاً شوراها و دبیران شورای حزب را ترمیم کنیم.

* هنوز در زمینه فعالیت احزاب فضای عملیاتی از دولت ندیده‌ایم

کرباسچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه عملکرد دولت را در جهت گشایش فعالیت احزاب چطور ارزیابی می‌کنید خاطرنشان کرد: همین قدر به وزیر کشور با احزاب جلسه هم‌اندیشی برگزار می‌کند، گام مثبت است اما می‌دانید که ما در هشت سال گذشته با شرایطی مواجه بودیم که مسئولان دولت رسماً علیه کلیت احزاب حرف می‌زدند اما در حال حاضر رئیس جمهور و وزیر کشور چنین موضعی ندارند اما در عین حال از نظر عملی می‌توانم بگویم هنوز فضای عملیاتی آن چنانی ندیده‌ایم و در سطح همین جلسات بوده است.

دبیر کل حزب کارگزاران، عدم برخورداری حزب خود را از مواضع مدون یکی از نقض‌های موجود برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه ما جزوه یا کتابچه‌ای نداشته‌ایم لذا قبول دارم که مواضع کارگزاران به این معنا تبیین نشده است.

به گزارش فارس، پیش از این حسین مرعشی سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران در گفت‌وگو با فارس درباره نازایی سیاسی در حزب کارگزاران گفته بود باید افراد فعلی در شورای مرکزی از دنیا بروند تا ما بتوانیم برای آنها جایگزین بیاوریم.

وی در عین حال تأکید کرده بود پس از دوران تعلیق اگر بازگردم کرباسچی را برکنار خواهم کرد.

 

به گزارش فارس، پیش از این یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با فارس  گفت که  محمد عطریانفر از حزب کارگزاران  و شورای مرکزی حزب جدا شده است.

همچنین در خبر مذکور آمده بود  سعید لیلاز، علی جمالی (دبیر سابق سیاسی ادوار تحکیم وحدت، علی سیاسی راد ( عضو سابق شورای مرکزی ادوار تحکیم وحدت) و محمد قوچانی از جمله چهره‌هایی هستند که گفته می‌شود قصد دارند به حزب کارگزاران بپیوندند و مذاکراتی در این خصوص در جریان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول