اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بسته ویژه مشاور سلامت

بهترین روش چربی سوزی/عوامل تشدید آسم/ریزش مو حاصل رژیم غلط غذایی

مشاوران سلامت در پاسخ به پرسشهای تلفنی شهروندان درباره روش های مناسب چربی سوزی، عوامل تشدید آسم و خطرات و عوارض رژیم های غلط غذایی از جمله افسردگی و ریزش مو توضیح دادند.

بهترین روش چربی سوزی/عوامل تشدید آسم/ریزش مو حاصل رژیم غلط غذایی

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، صدای مشاور سلامت خبرگزاری فارس برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم و بالا بردن دانش مردم برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود مطالب آموزشی را منتشر می کند و در عین حال به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می دهد.

یادآوری می‌شود شهروندان ایرانی از هر جای ایران می توانند سوالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، سلامت روان،‌بیمارهای واگیر و غیر واگیر و راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

بهترین روش‌های چربی‌سوزی 

سعید ساسانیی، عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی تناسب اندام و بدنسازی گفت:برای چربی‌سوزی و تناسب اندام باید رژیم غذایی مناسب داشت، ورزش کافی انجام داد و مکمل‌های غذایی یا مواد چربی‌سوز مصرف کرد.

وی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس، گفت: در ایجاد تناسب اندام چربی سوزی بیش از کاهش وزن و لاغری اهمیت دارد.اگر کاهش وزن باعث زیبایی و تناسب اندام می شد می توانستیم بگوییم تمام افراد با وزن پائین اندامی متناسب دارند.

وی ادامه داد:به همین دلیل رژیم های غذایی که فقط وزن را کاهش می دهند از نظر علم تناسب اندام و بدنسازی فاقد ارزش هستند.البته در شرایطی که فرد دچار دردهای آرتروز بود و باید وزن بدن خود را کم کند وضعیت فرق می‌کند.

این عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی گفت: بنابراین برای چربی سوزی و متناسب تر شدن بدن باید رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی انجام داد و مکمل های غذایی یا مواد چربی سوز مصرف کرد.

وی در مورد رژیم غذایی مناسب برای چربی‌سوزی ادامه داد: منظور از رژیم غذایی نخوردن یا سختی کشیدن نیست بلکه رژیم یعنی صحیح خوردن.بنابراین خوراکی‌هایی باید در برنامه غذایی گنجانده شوند که مفیدند و چیزهایی باید حذف گردند.

متن کامل خبر

بوی غذا، رطوبت، سوسک و مواد سفیدکننده موجب تشدید آسم می‌شوند

مریم محلوجی راد، عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: بوی تند غذاهای سرخ‌ کردنی،مواد‌ شوینده‌ با بوی شدید، سوسک و افزایش رطوبت، باعث تشدید آسم می‌شوند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: ساختمان‌های امروز، وضعیت سالمی ندارند چرا که آشپزخانه‌ها در وسط آپارتمان جای دارند و به دلیل نبود تهویه مناسب، بوی غذا در محیط خانه پخش شده و باعث تجمع مواد آلرژی زا در داخل منزل و تشدید علائم آسم می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: رطوبت داخل منزل نیز باید تنظیم شود و نباید رطوبت افزایش یابد چرا که افزایش رطوبت، رشد بیش از حد قارچ و کپک را به دنبال دارد.

فوق تخصص آسم،‌ آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد:‌ سوسک نیز از دیگر عوامل مهم آلرژی‌زا داخل منزل محسوب می‌شود. باید  شب‌ها در فاضلاب‌ها را بست و از قراردادن ظرف‌های نشسته پرهیز کرد؛ همچنین افراد دقت داشته باشند در مواقعی که در منزل نیستند از سم‌پاشی مؤثر و مفید استفاده کنند.

متن کامل خبر

ریزش مو،افسردگی و عصبیت حاصل رژیم‌های غذایی خودسرانه

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد تأثیر رژیم‌های غذایی در کاهش وزن گفت: امروزه بسیاری از افراد با اضافه وزن و چاقی روبه‌رو هستند و اصرار به رژیم گرفتن دارند. خیلی از افراد صرفاً به‌خاطر زیبایی و آراستگی ظاهر رژیم می‌گیرند ولی مهمتر از آن توجه به سلامت فرد است که میزان طول عمر و مقاومت افراد را در مقابل بیماری‌های بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رژیم لاغری حتماً باید زیر نظر متخصص تغذیه و رژیم درمانی باشد، افزود: شخص نباید رژیم خودسرانه بگیرد چون برنامه غذایی هر فرد بنا به چاقی، لاغری، بیماری از جمله بیماری کلیوی، سرطانی و قلبی فرق می کند و باید طبق یکسری آزمایش‌ها و شرایط هر فرد تعیین شود.

بزرگمهر در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد با گذشت مدتی پس از رژیم درمانی و کاهش وزن مجدداً به وزن اول خود برمی‌گردند، گفت: خیلی از افراد رژیم‌های غلط می‌گیرند و فقط کاهش فوری وزن برایشان مهم است. در صورتی که رژیم‌های خودسرانه و اینکه فرد از صبح تا شب چیزی نخورد جز تحمیل یکسری عوارض ناخواسته حاصلی ندارد.

متن کامل خبر

شهروندان ایرانی از سراسر کشور می توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتی و درمانی با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول