اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

مهاجرت معکوس در کلیبر و خداآفرین

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز خرسندی از پدیده مهاجرت معکوس در مناطق کلیبر و خداآفرین گفت: این سیاست را باید با جدیت دنبال کنیم تا این روند در تمامی شهرهای استان گسترش یابد.

مهاجرت معکوس در کلیبر و خداآفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، محمدصادق پورمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کلیبر با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین، تاکید کرد: این منطقه با همه منابع خدادادی خود می‌تواند به قطب گردشگری کشور تبدیل شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های جامع و کاربردی درحوزه گردشگری در این منطقه و اهمیت این طرح‌ها در رونق اقتصادی استان، گفت: با وجود این همه نعمت‌ها و امکانات در کلیبر و خداآفرین، نباید شاهد محرومیت و بیکاری جوانان در این منطقه باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه ما به عنوان مسئولان دولت تدبیر و امید آمده‌ایم تا به کمک هم مشکلات مردم را حل کنیم، افزود: برای تامین منابع و پیشبرد امور استان هیچ راهی جز استفاده از ظرفیت‌های مردم و بخش خصوصی نداریم و همه مسئولان باید زمینه تحقق اهتمام کافی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر همدلی و همکاری مسئولان، خاطر نشان کرد: انفرادی و جزیره‌ای عمل کردن ما را به هدف نمی‌رساند و همه باید در کنار هم مشکلات مردم را حل کنیم و برنامه‌های توسعه استان را با تدبیر پیش ببریم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمپ‌های گردشگری در کناره‌های رود ارس، از مسئولان محلی خواست بستر و زمینه ورود بخش خصوصی به این حوزه را فراهم کنند.

پورمهدی گفت: این همه نعمت الهی در کلیبر، خداآفرین و کناره‌های رود ارس وجود دارد که کافی است با تدبیر و همت جمعی آنها را مدیریت و به سمت تولید ثروت سوق دهیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از پدیده مهاجرت معکوس در مناطق کلیبر و خداآفرین تصریح کرد: این سیاست را باید با جدیت دنبال کنیم تا این روند در تمامی شهرهای استان گسترش یابد.

وی اعلام کرد: در این راستا قصد داریم خدمات را به مناطق محروم و دور افتاده ببریم و برنامه‌های توسعه استان از این مناطق کلید بزنیم تا انگیزه‌ای برای مهاجرت به شهرهای بزرگ نباشد.

پورمهدی افزود: همزمان باید زیرساخت‌های لازم از جمله راه و اتوبان در این مناطق ایجاد و امنیت جانی، مالی و نیز تسهیلات رفاهی و اقامتی گردشگران تامین شود.

در این نشست که مدیران کل راه شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، پست، بنیاد مسکن و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه‌ای، گاز، آب و فاضلاب روستایی و تعداد دیگری از مسئولان استانی در آن حضور داشتند، معاون عمرانی استاندار ضمن استماع گزارش مسئولان محلی در حوزه‌های مختلف، خواستار تسریع در تکمیل و زمان‌بندی برای اتمام پروژه‌های عمرانی این منطقه شد.

فرماندار کلیبر هم در این جلسه نبود واحد آتش‌نشانی، درآمد پایین شهرداری، وضعیت نامناسب معابر و نبود فضای کافی برای توسعه شهر را از جمله مهم‌ترین مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

فریدون بابایی همچنین تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از سد پیغام، تامین آب شرب شهر کلیبر و روستاهای منطقه، تهیه و تدوین طرح جامع گردشگری، مدیریت صحیح آب‌های جاری شهرستان، جلوگیری از سرریز فاضلاب شهری به رودخانه‌ها، تبدیل آب و فاضلاب روستایی آبش‌احمد به آب و فاضلاب شهری، اصلاح و توسعه راه‌های مواصلاتی و توسعه شبکه گازرسانی در روستاهای این شهرستان را خواستار شد.

انتهای پیام/60002/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول