اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

محدوده منطقه آزاد انزلی به 9600 هکتار افزایش یافته است

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با مصوبه اخیر هیئت دولت محدوده منطقه آزاد انزلی از 3 هزار و 200 هکتار به 9 هزار و 600 هکتار ظرفیت سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

محدوده منطقه آزاد انزلی به 9600 هکتار افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، رضا مسرور عصر امروز در نشست تخصصی شورای بانکی گیلان با بیان اینکه 12 شعبه بانک در محدوده منطقه آزاد فعالیت می‌کند، اظهار کرد: بانک‌های استان با ایجاد شعبه‌های جدید می‌توانند حضور فعال‌تری در این منطقه داشته باشند.

وی بهبود فضای کسب و کار به‌ویژه اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و تردد خودرو با پلاک منطقه در منطقه آزاد انزلی را نیازمند ایجاد شعبه‌های بیشتر بانک‌ها دانست.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته تعداد شرکت‌های ثبت شده در منطقه رشد قابل توجهی داشته است، گفت: اکنون حدود 900 شرکت ثبت شده این منطقه با سرمایه‌های خود در بانک‌ها به مبادلات تجاری می‌پردازند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت بیشتر شعبه‌های ارزی بانک‌ها و حمایت از صادرکنندگان و تجار حجم فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری که موجب رشد اشتغال در منطقه می‌شود افزایش یابد.

مسرور خاطرنشان کرد: با مصوبه اخیر هیئت دولت محدوده منطقه آزاد انزلی از 3 هزار و 200 هکتار به 9 هزار و 600 هکتار ظرفیت سرمایه‌گذاری افزایش یافته است.

وی حمایت و همراهی سیستم بانکی را از اولویت‌های سرمایه‌گذاران برای حضور در هر منطقه دانست و یادآور شد: قصد داریم در جلسات تخصصی با سرمایه‌گذاران از مدیران بانک‌های استان دعوت کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی افزایش محدوده منطقه، الحاق فرودگاه، گسترش محدوده تردد خودرو، اجرای قانون کالای همراه مسافر و... را از ویژگی‌های این منطقه برشمرد.

وی یادآور شد: معافیت‌ها و ظرفیت‌های قانونی این منطقه به همراه فعال شدن پروژه‌های عمرانی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، این منطقه به فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده و توسعه زیرساخت‌های بانکداری الکترونیک در این منطقه بسیار ضروری است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور خواستار تعامل بیشتر بانک‌های استان و توسعه همکاری‌ها با منطقه آزاد شد.

محمدحسین اصغریان اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی موتور محرکه توسعه اقتصادی استان است و شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای از طرف مدیران این سازمان برای رونق اقتصادی منطقه هستیم.

وی لازمه هر فعالیت اقتصادی را وجود و حمایت موسسات مالی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: امیدواریم با گسترش تعاملات مدیران منطقه و استان فضای مناسبی برای هم‌اندیشی و هم‌افزایی در زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در منطقه آزاد انزلی فراهم شود.

انتهای پیام/2300/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول