اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

/لحظه به لحظه با انتخابات افغانستان/

انتخابات افغانستان پایان یافت/شمارش آرا آغاز شد/ناکامی تروریست‌ها و حماسه‌آفرینی مردم

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از صبح امروز با امنیت کامل در تمامی مراکز رای گیری برگزار شده بود، بدون تمدید پایان یافت و شمارش آرا آغاز شد.

انتخابات افغانستان پایان یافت/شمارش آرا آغاز شد/ناکامی تروریست‌ها و حماسه‌آفرینی مردم

به گزارش خبرنگار فارس در کابل، روند رأی‌دهی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که از صبح امروز ساعت 7 آغاز شده قرار است تا ساعت 4 بعد از ظهر ادامه یابد.

«عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» کاندیداهای پیشتاز در در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به رقابت می‌پردازند.

حدود 400 هزار نفر از نیروهای امنیتی افغان امروز برای تأمین امنیت انتخابات در تمام نقاط مختلف افغانستان به حالت آماده باش در آمده‌اند و تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده‌‌اند.

از طریق این خبر، می‌توانید به‌ تمام اخبار مرتبط با انتخابات افغانستان تا این لحظه دست پیدا کنید. این خبر به روز رسانی می‌شود.

رأی‌گیری در افغانستان آغاز شد+تصاویر

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز، ساعت 7 صبح آغاز شد و قرار است تا ساعت 4 بعد از ظهر ادامه یابد.در این دور، «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می‎کنند.

کرزی: افغانستان امروز به مرحله ثبات قدم می‌گذارد

رئیس جمهوری افغانستان لحظاتی قبل با حضور در یکی از مراکز رأی‌گیری در کابل پس از ریختن رأی خود به صندوق اظهار داشت که امروز افغانستان به مرحله ثبات قدم محکم می‎گذارد.

رئیس جمهوری افغانستان لحظاتی قبل با حضور در یکی از مراکز رأی‌گیری در کابل پس از ریختن رأی خود به صندوق اظهار داشت که امروز افغانستان به مرحله ثبات قدم محکم می‎گذارد.

صف‌های طولانی رأی‌گیری در افغانستان

پس از آن که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ساعت 7 صبح امروز اولین رأی را به صندوق انداخت، روند رأی‌گیری در سراسر افغانستان به صورت رسمی آغاز شد و مردم این کشور گروه گروه برای رأی‌دهی به پای صندوق‌های رأی می‌روند.

حضور افغان‌ها شکست دیگری برای آمریکا و غرب رقم زد

حضور گسترده ملت افغانستان پای صندوق‎های رأی گویای تجددطلبی از دولت آینده در برابر کشورهای خاصی است که طی سالیان متمادی آن‎ها را از امور مختلفی محروم کرده و زیان رسانده‌اند. افغان‎ها در مدت سیزده سال گذشته تجربه تلخ مداخلات کشورهای خارجی را در عرصه‎های مختلف کشور خود‎ دیده و در این راستا مشکلات فراوانی را متحمل شدند؛ تحمل این مشکلات یکی از علل و عوامل مشارکت گسترده و پرشور مردم پای صندوق‎های رأی است.

تصاویر حضور افغان‌ها در ولایات مختلف

صفوف طولانی مردم ولایات افغانستان برای رأی‌دهی+تصاویرآغاز روند رأی‎گیری در ولایت‎های مختلف افغانستان با اخذ رأی از افرادی آغاز شد که 2 ساعت پیش از زمان رای‎گیری در صفوف طولانی مقابل باجه های رای گیری صف کشیده بودند.

عبدالله عبدالله رأی خود را به صندوق انداخت

 لحظاتی پیش عبدالله عبدالله، نامزد دور دوم ریاست جمهوری با دو معاونش به دبیرستان استقلال شهر کابل رفتند و رای دادند.

اشرف غنی احمد زی رأی خود را به صندوق انداخت

اشرف غنی احمد زی نامزد دیگر دور دوم انتخابات در دبیرستان حبیبیه رای خود را به صندوق رای دهی انداخت.

حضور گسترده مردم هرات پای صندوق رأی+ تصاویر

مردم شهر هرات در غرب افغانستان از نخستین ساعات رأی‌گیری با حضور در صفوف طولانی پای صندوق‌های رأی آمدند.

معاون کرزی: افغان‌ها از حملات تروریستی هراس نداشته باشند

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان با حضور در پای صندوق رأی خواستار مشارکت تمام ملت افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.

مقام افغان:هشدارهای طالبان تاثیری در مشارکت مردمی ندارد

معاون والی غزنی با اشاره به حضور پرشور شهروندان غزنی پای صندوق‎های رأی، اظهار داشت: مردم هشدارهای طالبان برای عدم مشارکت در انتخابات را جدی نگرفته و نمی‌گیرند. 

وزیر دفاع افغانستان: امنیت مراکز رأی‌دهی تأمین شده است

وزیر دفاع افغانستان با اشاره به اینکه امنیت مراکز رأی‌دهی و تمام افغان‌ها در سراسر کشور تأمین شده از مردم خواست با شرکت در انتخابات ثابت کنند خواستار صلح و ثبات پایدار در افغانستان هستند.

مقام امنیتی افغان: تمام مراکز رأی‌گیری ولایت نیمروز فعال است

فرمانده پلیس ولایت نیمروز افغانستان با اشاره به شور انتخاباتی در این ولایت گفت: تمامی مراکز رای‎گیری در این ولایت باز و فعال است و هیچ‎گونه نشانه ناامنی در این مراکز به چشم نمی‎خورد.

سخنگوی والی «بلخ»: مردم بدون نگرانی امنیتی پای صندوق‌های رأی آمده‌اند

سخنگوی والی ولایت «بلخ» در شمال افغانستان ضمن اشاره به مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: مردم بدون نگرانی امنیتی به پای صندوق‎های رأی آمده‌اند.

لحظه رأی‌دهی رقبای انتخاباتی در افغانستان+فیلم

«عبدالله عبدالله» و «اشرف‌غنی احمدزی» رقبای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صبح امروز با حضور در مراکز رأی‌گیری رأی خود را به صندوق انداختند.

والی بلخ: انتخابات آخرین فرصت براى تعیین سرنوشت و طرد افراط‌گرایان است

والی ولایت بلخ با حضور در یکی از مراکز رأی‌گیری این روز را روز پیروزی ملت افغانستان خواند و گفت: انتخابات آخرین فرصت برای تعیین سرنوشت است.

سخنگوی والی تخار: حضور مردم در دور دوم انتخابات پررنگ‌تر از دور اول است

سخنگوی والی ولایت تخار در شمال افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی مناسب این ولایت گفت: حضور مردم در دور دوم انتخابات نسبت به دور اول پر رنگ‎تر است.

مقام امنیتی افغان: افزایش امنیت مشارکت بیشتر مردم را رقم زد

فرمانده پلیس ولایت پروان با ابراز خرسندی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‎های رأی گفت: به دلیل افزایش امنیت، مردم این ولایت پرشورتر از دور پیش به پای صندوق‎های رأی آمده‌اند.

سخنگوی والی خوست: حضور زنان پای صندوق‎های رأی فراتر از انتظار است

سخنگوی والی خوست با اشاره به اینکه در این ولایت هیچ مرکز رأی‌گیری تعطیل وجود ندارد، گفت: حضور زنان در پای صندوق‌های رأی بیش از انتظار مقامات این ولایت بوده و زنان در حال استفاده از حق رأی خود هستند.

والی فراه: تدابیر امنیتی ویژه‌ برای انتخابات اتخاذ شده است

والی فراه در غرب افغانستان با حضور در یکی از مراکز رأی‌گیری در این ولایت رأی خود را به صندوق انداخت و گفت: تدابیر امنیتی ویژه‌ برای برگزاری انتخابات در این ولایت اتخاذ شده است.

حضور گسترده مردم بامیان در مراکز رای‌گیری و اتمام برگه‌های رای

سخنگوی والی بامیان ضمن قدردانی از حضور پررنگ مردم این ولایت در پای صندوق‎های رأی گفت: گزارش‎هایی از کمبود تعرفه‌های رأی‎دهی در برخی مراکز رأی‎گیری این ولایت دریافت شده است.

سخنگوی والی بغلان: هیچ نوع تهدید تروریستی و امنیتی گزارش نشده است

سخنگوی والی بغلان در شمال افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ نوع تهدید امنیتی و تروریستی در این ولایت گزارش نشده است.

مشارکت گسترده‌ زنان افغان در انتخابات+تصاویر

همزمان با آغاز رأی‌گیری در دور دوم انتخابات افغانستان، حضور گسترده و چشمگیر زنان در شهر کابل و اکثر نقاط این کشور به چشم می‎خورد.

سخنگوی والی فاریاب: نگران کمبود تعرفه رأی نیستیم

سخنگوی والی ولایت فاریاب در شمال افغانستان با اشاره به حضور پرشور مردم این ولایت در انتخابات گفت: در این ولایت نگرانی خاصی برای کمبود تعرفه رأی وجود ندارد.

تصاویر ناب از انتخابات افغانستان

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حالی در جریان است که مردم این کشور اعم پیر و جوان و زن و مرد با هر شرایطی حتی ناتوانی جسمی به پای صندوق‌های اخذ رأی آمدند.

فرمانده پلیس اروزگان: هیچ گونه مشکل امنیتی در روند برگزاری انتخابات نداریم

فرمانده پلیس ولایت اروزگان در جنوب افغانستان با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از تأمین کامل امنیت این ولایت خبر داد.

والی پنجشیر: مشارکت مردم در دور دوم انتخابات غیرمنتظره است

والی پنجشیر ضمن ابراز رضایت از اوضاع امنیتی در این ولایت گفت: رای‎گیری در «پنجشیر» با استقبال غیرمنتظره‌ای روبه‎رو شده است.

 

سخنگوی والی بادغیس:حضور مردم در انتخابات رو به افزایش است

سخنگوی والی «بادغیس» در شمال افغانستان با اشاره به مشارکت ساکنان این ولایت در انتخابات گفت: حضور مردم پای صندوق‎های رأی در حال افزایش است.

 

والی «کاپیسا»: مردم با اشتیاق کامل به پای صندوق‎های رفتند

والی ولایت کاپیسا در شمال افغانستان، ضمن تقدیر از تلاش‎ نیروهای امنیتی افغان، اظهار داشت: مردم کاپیسا لبریز از اشتیاق برای حق انتخاب به پای صندوق‎های رفتند.

 

سخنگوی والی پکتیکا:مردم با حضور در انتخابات حماسه‎آفرینی می‎کنند

سخنگوی والی پکتیکا در شرق افغانستان با اشاره به حضور گسترده شهروندان این ولایت در انتخابات اظهار داشت: مردم با حضور گسترده در انتخابات حماسه‎آفرینی می‎کنند.

 

رئیس ناظران اتحادیه اروپا: روند انتخابات به خوبی پیش رفته است

رئیس ناظران اتحادیه اروپا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفت: پیش‌داوری در مورد تخلفات انتخاباتی در حال حاضر درست نیست و روند انتخابات تا کنون به خوبی پیش رفته است.

 

سخنگوی والی «ننگرهار»: مشکل کمبود تعرفه‎های انتخاباتی حل شد

سخنگوی والی «ننگرهار» در مورد کمبود تعرفه‎های انتخاباتی در برخی مراکز رأی‌گیری این ولایت، گفت: استقبال گسترده مردم برخی از مراکز ولایت ننگرهار را با کمبود تعرفه‌های انتخاباتی روبرو کرد که اکنون این مشکل حل شده است.

 

حضور گسترده زنان شمال افغانستان در انتخابات/ تلاش تروریست‌ها ناکام ماند

معاون والی «سرپل» در شمال افغانستان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: شهروندان افغان بویژه زنان در دور دوم انتخابات در این ولایت حضور گسترده‌ دارند و در نتیجه تلاش تروریست‌ها ناکام مانده است.

 

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان: امنیت و روند رای‎گیری رضایت‎بخش است

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، حضور گسترده مردم در پای صندوق‎های رای را نشانه علاقه‎مندی آنان به سهیم شدن درسرنوشت سیاسی‌شان دانست و اظهار داشت: امنیت انتخابات و روند رای‎گیری تاکنون رضایت‎بخش است.

 

مقام امنیتی افغان: تمام مراکز اخذ رأی در دایکندی باز است

فرمانده پلیس ولایت دایکندی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی در این ولایت از باز بودن تمام مراکز اخذ رأی خبر داد.

 

فرمانده پلیس سمنگان: تمام تهدیدات امنیتی را برطرف کردیم

فرمانده پلیس ولایت سمنگان در شمال افغانستان در مورد تهدیدات امنیتی این ولایت، گفت: تهدیدات امنیتی ولایت سمنگان از بین رفته و شهروندان این ولایت به طور گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند.

 

وزیر کشور افغانستان: تروریست‎ها در نقشه خود برای اخلال در انتخابات ناکام ماندند

وزیر کشور افغانستان با اشاره به ناکامی تروریست‎ها برای اخلال در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، گفت: تاکنون هیچ رویداد نگران کننده‌ای در روند انتخابات رخ نداده است.

 

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی افغانستان: تاکنون 77 مورد شکایت دریافت شده است

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان از ثبت 24 مورد شکایت رسمی و 53 مورد شکایت تلفنی خبر داد و گفت: در برخی موارد شکایت‌هایی از دخالت مقامات دولتی دریافت کرده‌اند.

پایان رسمی رأی‎گیری در افغانستان

مقامات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان لحظاتی پیش به صورت رسمی پایان روند رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کرند.

شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری افغانستان رسماً آغاز شد

پس از اعلام پایان زمان رای‌دهی توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، شمارش آراء بصورت رسمی در اکثر نقاط این کشور آغاز شد.

مقام امنیتی افغان: مردم ولایت کنر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حماسه آفریدند

فرمانده پلیس ولایت کنر در شرق افغانستان با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شهروندان این ولایت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حماسه آفرینی کردند.

نماینده مردم قندهار در پارلمان: برای خلاصی از شر خارجی‌ها رای دادیم

نماینده مردم قندهار در پارلمان افغانستان با اشاره به مشارکت شهروندان این ولایت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: مردم قندهار برای نجات افغانستان از دست خارجی‎ها رای دادند.

سخنگوی احمدزی: موارد احتمالی تقلب را در صورت اثبات مستندسازی می‎کنیم

سخنگوی تیم انتخاباتی «اشرف‎غنی احمدزی» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به احتمال وجود تقلب‎ در برخی مراکز رأی‎دهی گفت: این موارد را در صورت اثبات مستندسازی می‎کنیم.

وزیر بهداشت افغانستان: تا پایان رای‌گیری 109 کشته و زخمی به بیمارستان‌ انتقال یافتند

وزیر بهداشت افغانستان پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که تا پایان امروز 10 کشته و 99 زخمی به بیمارستان‎های این کشور انتقال یافتند.

رئیس شورای عالی صلح: رای دادم تا ترور، انتحار، انفجار و فساد پایان یابد

رئیس شورای عالی صلح افغانستان در خصوص دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: امروز انگشتم را آبی کردم تا دیگر وحشت، ترور، انتحار، انفجار، فساد و بی‏‎عدالتی پایان یابد.

اتفاقات و حاشیه‌های امروز انتخاباتی افغانستان

دانه درشت‎های اتفاقات امروز در روند رای‌گیری انتخابات افغانستان نشان می‌دهد که در مجموع دومین دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شکل قابل قبولی برگزار شد و مهمتر اینکه امنیت روند اخذ رای رضایت‎بخش بود.

شمارش آرا در ولایت هرات در غرب افغانستان +تصاویر

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که صبح امروز با امنیت کامل در تمامی مراکز رای‌گیری برگزار شد، بدون تمدید پایان یافت و روند شمارش آرا در ولایت هرات و سایر ولایت‌های افغانستان آغاز شده است.

 

این خبر در حال بروزرسانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول