اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روستایی در 16 کیلومتری هوراند راه دسترسی ندارد

حضور 60 مسئول استانی در یکی از روستاهای دورافتاده هوراند+ تصاویر

به ابتکار فرمانداری هوراند برای بررسی مسائل و مشکلات روستای صعب‌العبور و دور افتاده «ملخاص» از توابع بخش مرکزی هوراند 60 نفر مسئول و کارشناس استان و شهرستان و امدادگران هلال احمر استان حضور یافتند.

حضور 60 مسئول استانی در یکی از روستاهای دورافتاده هوراند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از هوراند، روستای ملخاص 16 کیلومتر با شهرستان هوراند فاصله دارد، اما با وجود اینکه فاصله چندانی با مرکز شهرستان ندارد فقدان امکانات زیربنایی و جاده ارتباطی نامناسب باعث شده که اهالی این روستای محروم پس از ناامیدی از پیگیری‌های مسئولان دست‌اندرکار نوای هجرت را برگزینند و آواره شهرهای کوچک و بزرگ شوند.

اما یکی از اهالی این روستای محروم و دور افتاده با هزاران امید و آرزو آمده بود تا بار دیگر مسائل و مشکلات این روستا را به گوش فرماندار شهرستان جدیدالتأسیس هوراند برساند که حضور و سخنان تأثیرگذار و ساده و بی‌پیرایه این روستایی باعث شد که فرمانداری هوراند با تشکیل ستاد ویژه و جلسه اضطراری به همه مسئولان شهرستان فراخوان داد که مدیران و رؤسای ادارات هوراند در این روستا حضور به هم رسانده و مسائل و مشکلات آنان را بررسی کنند.

اما قضیه به اینجا ختم نشد و فرماندار هوراند با سماجت خاص و پیگیری جدی حضور اکیپ امدادی هلال احمر استان را نیز خواستار شد که این امر نیز با موافقت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تحقق یافت.

قرار همه ساعت شش و نیم صبح در مقابل فرمانداری هوراند بود و تمام اعضای شورای اداری و اکیپ امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به فرماندهی مسئول امداد و نجات استان به اکیپ اعزامی پیوستند و بیش از 60 نفر بار سفر بستند تا به این روستا بروند و از نزدیک محرومیت مضاعف این روستا را ببینند و اقدامی عاجل کنند.

مسیر 7 کیلومتری از هوراند تا روستای پشتاب که قلعه تاریخی پشتاب نیز در آن قرار داد، با خودروهای اداری طی شد اما دیگر طی مسیر بعدی برای رسیدن به این روستا با ماشین معمولی میسر نبود و بنابر قرار و مدار و پیش‌بینی‌های قبلی که برای این مأموریت انجام شده بود تمام مسئولان ادارات با امکانات کوهنوردی عزمشان را جزم کرده تا با پای پیاده هم که شده به این روستا برسند و از نزدیک به صورت میدانی مسائل و مشکلات آنها را ببینند که همین طور هم شد و 7 کیلومتر از روستای پشتاب تا روستای ملخاص را که جاده مالرو و کوهستانی است پیاده طی کردند و به این روستای زیبا با چشم‌انداز و طبیعی بکر رسیدند.

اما مردم خونگرم، صمیمی و ساده دل روستا انگار که انتظار حضور دسته جمعی همه مسئولان منطقه را در یک روستای محروم و دور افتاده نداشتند با دیدن مسئولان منطقه و امدادگران جمعیت هلال احمر سر از پا نمی‌شناختند و حضور مسئولان و فرماندار شهرستان باعث شد روستائیان میهمان‌نواز برای پیشواز از مهمانان به استقبال مسئولان بروند.

فرماندار هوراند در جمع اهالی این روستا خدمت به ولی نعمتان انقلاب و کمک به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از اهداف مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی مدیون پشتیبانی مردم در تمام صحنه‌ها بوده و امروز بزرگ‌ترین وظیفه مسئولان خدمت رسانی به مردم بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

ابراهیم فریادخواه، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی را از بین رفتن فاصله بین مردم و مسئولان ذکر کرد و افزود: باید مسئولان در کنار مردم بوده و از نزدیک با درد دل و مسائل و مشکلات مردم بیشتر آشنا شوند.

وی، گفت: این روستا به علت صعب العبور بودن فاقد هرگونه امکانات زیربنایی از جمله آب و برق و تلفن و راه دسترسی مناسب بوده و با پای پیاده به سختی نیازهای خود را از روستاهای همجوار پشتاب و چیناب تهیه می‌کنند.

در این بازدید میدانی، توسط معاون امداد و نجات هلال احمر آذربایجان‌شرقی نیز با اطلاع از وضعیت این روستا اکیپ امداد و نجات با تهیه بسته‌های غذایی و دارویی در قالب 12 قلم کمک‌های خود را به اهالی این روستا تحویل دادند.

-----------------------

نگارنده: حسن بالاگر

-----------------------

انتهای پیام/60003/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول