اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش‌های اولیه به اعلام نتایج انتخابات افغانستان

تیم عبدالله: حکومت موازی تشکیل می‌دهیم/ جان کری: کمک‌ها را قطع می‌کنیم

پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، اعضای تیم عبدالله در نخستین واکنش‌ها با انتقاد از اعلام نتایج پیش از تفکیک آرای تقلبی تهدید کردند حکومت موازی تشکیل می‌دهند.

تیم عبدالله: حکومت موازی تشکیل می‌دهیم/ جان کری: کمک‌ها را قطع می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از «بخدی نیوز»، پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعضای تیم عبدالله در نخستین واکنش‌ها با انتقاد از اعلام نتایج پیش از تفکیک آرای تقلبی تهدید کردند که حکومت موازی تشکیل می‌دهند.

«محمد محقق» معاون عبدالله عبدالله و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان پس از اعلام نتایج با انتشار بیانیه‌ای گفت: تیم انتخاباتی آنان حکومت موازی تشکیل می‌دهد.

جان کری: در صورت اقدامات فراقانونی کمک‌های آمریکا قطع می‌شود

این اظهارات در حالی است که سفارت آمریکا در کابل با صدور بیانیه‌ای به نقل از جان کری، وزیر خارجه این کشور هشدار داد: اقدام برای کسب قدرت با توسل به اقدامات فراقانونی در افغانستان باعث می‌شود ایالات متحده کمک‌های اقتصادی و حمایت امنیتی خود از این کشور را قطع کند.

کری در این بیانیه گفت: من با نگرانی عمیق گزارش‌های مربوط به اعتراضات در افغانستان و طرح مسئله تشکیل «دولت موازی» را دیده‌ام.

وی افزود: هزینه هر نوع اقدام در کسب قدرت از طرق فراقانونی در افغانستان قطع حمایت مالی و امنیتی ایالات متحده و جامعه بین‌المللی از آن کشور است.

جلسه اضطراری تیم اصلاحات و همگرایی

پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات توسط کمیسیون مستقل انتخابات، سران تیم اصلاحات و همگرایی در نشستی اضطراری، اعلام کردند که هرگز نتیجه اعلام شده را نمی پذیرند.

خبرگزاری «جمهور نیوز» در این نشست که تنی چند از بزرگان این تیم سخنرانی کردند، نتیجه انتخابات را مهندسی کاخ ریاست جمهوری، کمیسیون‌های انتخاباتی و تیم تحول و تداوم دانستند.

در پایان هواداران عبدالله تصمیم گرفتند صبح امروز در خیمه لویه جرگه جمع شده و موضع رسمی و جدی خود مبنی بر اعلام پیروزی و تشکیل دولت اصلاحات و همگرایی را رسماً اعلام کنند.

شب گذشته نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان پس از کشمکش‌های فراوان و تأخیر چند روزه اعلام شد.

بر اساس نتایج اعلام شده توسط کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، «اشرف غنی»، اقتصاددان برجسته افغان با کسب 56.44 درصد آراء به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری شناخته شد و «عبدالله عبدالله» رقیب اصلی وی با کسب 43.56 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول