اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در واکنش به اعلام مواضع «عبدالله عبدالله»

«اشرف غنی احمدزی»: کار به ایجاد و اعلام دولت موازی نمی‎انجامد

اشرف غنی احمدزی در واکنش به مواضع اخیر تیم «اصلاحات و همگرایی» مبنی بر اعلام دولت موازی گفت: عبدالله عبدالله شخصیت محترم و ملی است بنابراین کار به ایجاد و اعلام دولت موازی نمی‎انجامد.

«اشرف غنی احمدزی»: کار به ایجاد و اعلام دولت موازی نمی‎انجامد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اشرف غنی احمدزی پیشتاز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان لحظاتی قبل در یک نشست خبری در در واکنش با مواضع اخیر تیم «اصلاحات و همگرایی» مبنی بر اعلام حکومت موازی گفت: عبدالله عبدالله شخصیت محترم و ملی است بنابراین کار به ایجاد و اعلام حکومت موازی نمی‎انجامد.

وی افزود: برای یافتن راه حل مناسب و شکست بن بست کنونی در مسیر انتخابات، آماده گفت‎وگوی سیاسی با تمام طرف‎های درگیر در روند انتخابات هستیم.

اشرف غنی، ضمن استقبال از اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات افغانستان، اظهار داشت: اعلام نتایج ابتدایی زمینه حقوقی برای رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی را فراهم ساخت و روند انتخابات را گامی به سوی شفافیت پیش برد.

کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان اتهام بی‎میلی نسبت به تضمین شفافیت به تیم «تحول و تداوم» را رد کرد و گفت: تیم تحول و تداوم به بازرسی 7 هزار و 100 محل رای‎گیری رضایت داده که نزدیک به 3 میلیون رای را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: تیم تحول و تداوم مخالف هرگونه زورگویی و اقدامات یک‎جانبه فراقانونی است و در سایه اطاعت و احترام کامل به قانون منتظر اعلام نتایج نهایی انتخابات خواهد ماند.

این در حالی است است که صبح امروز ( سه شنبه) هزاران هوادار عبدالله عبدالله  در واکنش به عدم توجه لازم به تضمین شفافیت و تفکیک آرای واقعی از جعلی و نیز اعلام نتایج ابتدایی دور دوم پیش از بازشماری کامل آرا اقدام به برگزاری اجتماع بزرگ اعتراضی در خیمه لویه جرگه کابل کردند.

شرکت‎کنندگان این همایش مردمی، از عبدالله خواستار تشکیل و اعلام دولت موازی شدند؛ اما رهبر تیم اصلاحات و همگرایی برای تحقق تقاضای آن‌ها چند روزی مهلت خواست.

عبدالله عبدالله خطاب به مردم گفت: حتی اگر جان خود را فدا کند؛ اجازه نخواهد داد که رویای رفتن به ارگ از راه تقلب تحقق یابد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول