اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله: خواسته‌های مردم را برآورده کردیم؛ معامله‎‌ای انجام نشده است

«عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد به خواست تیم انتخاباتی وی رسید‎گی شده و آن‎ها در خصوص انتخابات معامله‎گری نکرده‎اند.

عبدالله: خواسته‌های مردم را برآورده کردیم؛ معامله‎‌ای انجام نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عبدالله عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان امروز (پنجشنبه) در نشستی خبری اعلام کرد که به خواست تیم انتخاباتی وی رسیدگی شده و آن‎ها در این خصوص هیچ نوع معامله‎گری نکرده‎اند.

عبدالله افزود: خواست‎های ما برای شفافیت انتخابات، بازشماری و تفکیک آرای پاک از آرای جعلی بود که هم‎اکنون در حال محقق شدن است، زیرا صبح امروز روند بازشماری تمام آرا آغاز شده است.

وی تأکید کرد: احترام به آرای ملت افغانستان، یکی از وعده‎های وی در جریان انتخابات به مردم بوده که با بازشماری آن به وعده خود وفا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد دولت وحدت ملی بین 2 تیم انتخاباتی به درخواست یکی از طرف‎ها نبود، بلکه این خواست 2 طرف بوده است.

عبدالله با اشاره به افزایش شایعات در صفحات اجتماعی فیسبوک مبنی بر اینکه وی با «اشرف‎غنی احمدزی» رقیب انتخاباتی خود کنار آمده است، این موضوع را رد کرد و گفت که هیچ معامله‎گری در این انتخابات صورت نگرفته است.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت که بحث روی نظارت بهتر بر بازشماری، بین او و رهبری تیم انتخاباتی احمدزی برای 3 روز دیگر رایزنی نیز ادامه دارد و دلیل آنهم مهار و از بین بردن احتمال‎های انجام تقلب است.

به گفته وی، صبح امروز روند بازشماری آرا با نظارت ناظرین تیم انتخاباتی وی آغاز شده و ناظرین ملی و بین المللی نیز حضور دارند و از سوی دیگر این روند با معیارهای جهانی انجام می‎شود.

عبدالله عبدالله در این نشست خبری با اشاره به توافق روی انتخاب فردی به سمت ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات این کشور اظهار داشت که وی با اشرف‎غنی احمدزی به توافق رسیده است تا 2 نفر را برای نظارت از این سمت بگمارند.

وی تصریح کرد که از سوی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی «وحید عمر» برای نظارت، به ریاست دبیرخانه کمیسیون انتخابات برگزیده شده است.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در پایان سخنان خود از ایجاد اعتماد نسبی میان 2 تیم انتخاباتی اظهار خوشبینی کرد و آن را برای استفاده از تمام ظرفیت‎ها در دولت وحدت ملی موثر خواند.

عبدالله عبدالله و اشرف‎غنی چند روز پیش با میانجی‎گری سازمان ملل متحد و جان کری توافق کردند تا به بن بست انتخاباتی پایان داده و دولت وحدت ملی پس از بازشماری آرا تشکیل دهند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول