اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر رشت خبر داد

ساماندهی دستفروشان در چهار نقطه شهر رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساماندهی دستفروشان چهار نقطه شهر رشت انجام شده است و به‌زودی دست‌فروشان دیگر نقاط شهر رشت نیز ساماندهی خواهند شد.

ساماندهی دستفروشان در چهار نقطه شهر رشت

محمدحسین واثق‌کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت دستفروشان اظهار کرد: دستفروشان مناطق بلوار مدرس‌، خیابان‌های شیک، شریعتی، مطهری و میدان بزرگ رشت از سمت خیابان امام خمینی(ره) به طرف مسجد کاسه‌فروشان و دست‌فروشان جلوی وادی تازه‌آباد رشت ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای تامین شهرستان رشت حضور دستفروشان تا قبل از ساعت هشت شب ممنوع است.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه دستفروشان نیز شهروندان و ساکنان شهر رشت هستند و دغدغه آنها باید برطرف شود، تصریح کرد: شهرداری طبق قانون موظف به جمع‌آوری هرگونه انسداد معابر است.

وی گفت: با در نظر گرفتن نقاط مشخص شده‌ای در شهر رشت سعی کرده‌ایم تا به فعالیت آن‌ها و امرار و معاش خانواده‌هایشان آسیب نرسد.

واثق‌کارگرنیا، با اشاره به اجاره پارکینگ اداره کل زندان‌های استان برای ساماندهی دست‌فروشان رشت خاطرنشان کرد: قصد داریم با اجاره کردن پارکینگ اداره کل زندان‌ها واقع در اول خیابان سعدی برای ساماندهی بخشی از دست‌فروشان شهر رشت اقدام کنیم و این موضوع را طی نامه‌ای با استاندار گیلان و نوبخت معاون رئیس جمهور مطرح و تقاضای مساعدت کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین برای رفع مشکل دستفروشان 4 تا 5 نقطه مناسب را در خیابان شیک پشت پاساژ درخشان مشخص کرده‌ایم و درصدد رفع مشکل تملکی آن‌جا برای ساماندهی دست‌فروشان هستیم.

کارگرنیا با بیان اینکه بیکاری موجب ازدیاد دست‌فروشی در شهر شده است، متذکر شد: شهر رشت از لحاظ بیکاری رتبه دوم کشور را دارد و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در رفع معضل بیکاری بکوشیم.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر رشت اذعان کرد: احداث دو تقاطع غیرهمسطح میدان گیل و مصلی، بازگشایی بلوار تختی به معلم و معلم به گلسارو.. از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر می‌باشد که ضمن کاهش بار ترافیکی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی متعددی در رشت بشود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: احداث پارک آبی در بلوار انصاری به متراژ حدود 20 هزار مترمربع و بحث مرداب عینک که طرح مطالعاتی‌اش در سال گذشته انجام شد از جمله پروژه‌هایی است که با انجام آن زمینه های اشتغال برای بسیاری از جوانان مهیا خواهد شد.

محمدحسین‌ کارگرنیا با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها از توان مالی شهرداری خارج است، گفت: با توجه به مشکلات مالی موجود در شهرداری رشت، برای اجرای این پروژه‌ها نیازمند جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

وی در خاتمه با اشاره به هزینه‌های انجام شده در اجلاس اخیر روسای کلان شهر‌ها در رشت اظهار کرد: باقری خطیبانی به‌عنوان معاون بازرسی شورای اسلامی رشت فاکتورهای جمع‌آوری شده مربوط به برگزاری اجلاس را جمع‌آوری و برای رسیدگی بیشتر و رفع شبهات موجود به سازمان بازرسی استان ارسال کرده است و ما منتظر ارزیابی و پاسخ سازمان بازرسی هستیم.

انتهای پیام/84001/الف20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول