اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضرت آیت‌الله نوری همدانی:

داعش برای بدبین کردن جامعه جهانی نسبت به بیداری اسلامی تشکیل شده است

یکی از مراجع معظم تقلید گفت: هدف دشمنان از تشکیل گروهک تروریستی داعش بدبین کردن جامعه جهانی به بیداری اسلامی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است.

داعش برای بدبین کردن جامعه جهانی نسبت به بیداری اسلامی تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: این عید از اعیاد اعظم اسلامی است که باید عظمت این عید حفظ شود.

وی با اشاره به افراط گروهک‌های تروریستی داعش، عنوان کرد: این فرقه‌های افراطی نوظهور نیستند و با اسلام متولد شده‌اند و تا زمانی که امام عصر (عج) ظهور کنند در برابر اسلام ایستاده و در کمین مسلمانان هستند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم شاخصه‌های افراد هادی و متقین را بیان کرده و سپس به معرفی کفار پرداخته است، بیان کرد: متقین باید بدانند در برابر آنان، کفر، ‌نفاق و صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.

وی با اشاره به بحث ولایت و ولایت فقیه در درس خارج که در مسجد اعظم مطرح شد بیان کرد: شیخ اعظم، ولایت فقیه را ولایت اهل بیت (س) می‌داند و استناد آن آیه 55 سوره مائده در ارتباط با ولایت است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه آیه 55 سوره مائده از نخستین آیاتی است که در علم کلام بین علمای شیعه و اهل سنت مورد بحث قرار می‌گیرد گفت: فخر رازی بر مسائل گوناگونی ایراد وارد کرده است که پاسخ و دلیلی که در رد ایرادات وی گفته شده آیه ولایت است.

وی با اشاره به سخن برخی از علما در ارتباط با افراطی‌ها تصریح کرد: گفته ‌شده که این افراد هنگامی که در مقابل استدلال‌های شیعه پاسخی ندارند نسبت به ناسزاگویی و فحاشی اقدام می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: در شرح خویی آمده است که فخر رازی ناصبی است و تنها در برخی اوقات مسائل و سخنانی شایسته گفته است که علامه امینی در بازدیدی که از کتابخانه‌ای در کشور هند داشته است بیان کرده در تحقیقاتم متوجه شدم هرچه حرف نامربوط و بدون استدلال در تفسیر کبیر فخر رازی است از جانب خود بیان کرده و هر آنچه حرف شایسته بوده است از دیگران نقل کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در تاریخ اسلام تحریف کرده‌اند گفت: این مسائل خلاف، فقط به دلیل هموار کردن راه خودشان بوده و تا جایی پیش رفتند که قاتلان عثمان را صحابه پیامبر ذکر کردند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: باید برای مقابله با دشمن در جبهه تاریخ و تفسیر وارد شویم و همانگونه در فقه وارد شدیم و فقه مقارن نوشته‌ایم باید حدیث مقارن نیز بنویسیم زیرا اینان نسبت به کمرنگ کردن هر واقعه‌ای که مربوط به اهل بیت (س) است، اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تحریف تاریخ، ابوطالب را مشرک معرفی کرده‌اند اضافه کرد: لازم است تفسیر مقارن نوشته و حقایق به صورت واضح شرح داده شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: دشمن در میدان جنگ، تلاش می‌کند اسلام را در عرصه جهانی چهره‌ای خون‌ریز و خشن معرفی کند.

وی با اشاره به اهداف دشمن از تشکیل گروهک‌های تروریستی داعش گفت: این‌ها در تلاش هستند این چهره را به عنوان مظهر اسلام در جهان معرفی کنند و با این اقدام به اسلام و شیعه ضربه بزنند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: دشمنان با معرفی داعش به عنوان مظهر اسلام در تلاش هستند اروپا را نسبت به اسلام بدبین کنند و سپس به اختلاف بین سنی و شیعه بپردازند و جامعه جهانی را نسبت به بیداری اسلامی بدبین کنند که در این راستا باید با اتحاد و همفکری علما برنامه‌ای برای برگرداندن فتنه دشمنان به سمت خودشان داشته باشیم.

انتهای پیام/78005/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول