اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب «شناخت عوامل نمایش» به چاپ نهم رسید

کتاب «شناخت عوامل نمایش» به قلم ابراهیم مکی از کتاب‌های نمایشی انتشارات سروش با استقبال علاقه‌مندان به چاپ نهم رسید.

کتاب «شناخت عوامل نمایش» به چاپ نهم رسید

به گزارش خبرگزاری فارس، شناخت عوامل نمایش که نگاهی اجمالی بر فرایند پیدایی نمایش و بررسی جامع اصول و مبانی متون نمایشی است با هدف گسترش هنر به خصوص هنر سینما نوشته شده است. با توجه به ارتباط بین تکنیک و معنا در یک متن نمایشی که لازمه یکدیگر هستند، مطالب این کتاب بیشتر ناظر بر جنبه‌های تکنیکی کار نمایش است. تکنیک‌های گفته شده در این اثر نیز در چهارچوب نمایش به شیوه دراماتیک و ارسطویی آن پاسخگوی مسائل می‌تواند باشد و در نمایش‌هایی که خارج از این محدوده باشد، ممکن است از جهاتی چند، در این دستگاه با پاسخی قانع کننده روبرو نشود.

مباحث این کتاب که به آناتومی یک اثر دراماتیک توجه دارد، در نهایت به تشریح و کاربرد هر یک از عناصر آن می پردازد و ضمن تبیین علت پدید آمدن پاره‌ای از معایب تکنیکی، راه اصلاح آن‌ها را پیشنهاد می‌کند. کتاب شناخت عوامل نمایش نارسایی‌های ناشی از ساختار نمایشی و شخصیت پردازی یک اثر دراماتیک را برطرف می‌کند بدون آن که در مفاهیم ارائه شده از طرف خالق اثر تغییر چندانی بدهد.

شخص بازی، حرکت، مکالمه و ساختار نمایشی و یا عناصر کیفی نمایش چهار بخش اصلی این کتاب است که هر بخش حاوی زیرمجموعه ای است.

هشت چاپ این اثر در مجموع با شمارگان 22 هزار نسخه منتشر شده و چاپ نهم آن در 274 صفحه، شمارگان هزار نسخه با قیمت 9500 تومان به علاقمندان نمایش و هنرهای نمایشی عرضه شده است.

برای تهیه این کتاب و سایر کتب انتشارات سروش به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن 88310610-021 یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-021 مراجعه کنید.

همچنین مرکز پخش پکتا (نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66973203 ( 20 خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقه‌مندان است.

فروش اینترنتی این کتاب و همه کتاب‌های انتشارات سروش نیز از طریق سایت این انتشارات به نشانی: http://soroushpublishingco.ir امکان پذیر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول