اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی:

کویر‌زدایی بهترین راهکار احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کویر‌زدایی بهترین راهکار احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و جلوگیری از حرکت ریز‌گرد‌های ناشی از خشکی این تالاب به سوی اصفهان است.

کویر‌زدایی بهترین راهکار احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی است

مجید منصوری بیدکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت نا‌مناسب تالاب گاوخونی اظهار کرد: تالاب گاوخونی ارزش بین‌المللی است و یکی از تالاب‌های جهانی محسوب می‌شود که در حال حاضر دچار خشکسالی شده است.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته تاکنون با خشکی زاینده‌رود این تالاب نیز خشک شده و آبی در آن جریان ندارد، اضافه کرد: مهاجرت و از بین رفتن پرندگان، گیاهان و خزندگان موجود در عرصه تالاب گاوخونی از مشکلات و نا‌هنجاری‌های ایجاد شده ناشی از خشک شدن این تالاب محسوب می‌شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خشکی این تالاب سبب ایجاد ریز‌گرد‌ها شده که این ریز‌گرد‌ها با وزش باد به سمت شهر و استان اصفهان وارد می‌شوند، تصریح کرد: تداوم روند خشکسالی این تالاب تهدیدی برای سلامتی مردم است، چرا که اگر این تالاب احیا نشود، در آینده با بیماری‌های مختلفی در سطح اصفهان مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه از مدتی پیش تاکنون چندین بار شنیده‌ایم که اگر تالاب بین‌المللی گاوخونی احیا نشود، سازمان ثبت جهانی نسبت به جهانی بودن این تالاب تجدید‌نظر می‌کند و احتمال دارد که این تالاب را از لیست جهانی تالاب‌ها خارج کند، ادامه داد: احیای دائمی رودخانه زاینده‌رود باید در دستور کار مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار بگیرد و غفلت از این رودخانه و تالاب بین‌المللی گاوخونی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

منصوری بیدکانی با اشاره به ضرورت تأمین حق‌آبه تالاب بین‌المللی گاوخونی تاکید کرد: این موضوع از خشکیدن تالاب گاوخونی و ایجاد ریز‌گرد‌های ناشی از خشکی این تالاب جلوگیری می‌کند.

وی به یکی از مهم‌ترین راهکار‌های احیای تالاب گاوخونی اشاره کرد و افزود: کویر‌زدایی بهترین راهکار احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی و جلوگیری از حرکت ریز‌گرد‌های ناشی از خشکی این تالاب به سوی اصفهان است.

انتهای پیام/63004/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول