اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز

دانش‌آموزان می‌توانند تا 10 بهمن در مسابقه آنلاین تغذیه شرکت کنند

دانش‌آموزان شیرازی تا 10 بهمن‌ماه جاری فرصت دارند که در مسابقه آنلاین تغذیه در زمینهٔ کاهش مصرف نمک شرکت کنند و جوایز نفیسی بگیرند.

دانش‌آموزان می‌توانند تا 10 بهمن در مسابقه آنلاین تغذیه شرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهار داشت: واحد تغذیه مرکز بهداشت شهدای والفجر این شهرستان به مناسبت بسیج ملی آموزش کاهش مصرف نمک و به‌ منظور افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان شیرازی در مورد مضرات مصرف بی‌رویه نمک، مسابقه آنلاین برگزار می‌‌کند.

علی تهمتن افزود: دانش‌آموزان با وارد شدن در سایت مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز، پیش از پاسخ به سؤالات می‌توانند بسته آموزشی قرار داده‌ شده در سایت را مطالعه کرده و سپس به آنها پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: این آزمون از 20 دی ‌ماه آغازشده و تا 10 بهمن نیز ادامه دارد و دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند با نشانی www.shc.sums.ac.ir وارد سایت مرکز بهداشت شده و از قسمت آموزش وارد مسابقه کاهش مصرف نمک شوند.

تهمتن بیان کرد: در این مورد اطلاع‌رسانی لازم با همکاری آموزش‌ و پرورش نواحی 2 و 4 در سطح تمام مدارس مقاطع مختلف صورت گرفته و در پایان به سه نفر از شرکت‌کنندگان در هر مقطع جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

مسئول واحد تغذیه این مرکز نیز در این مورد گفت: فرهنگ‌سازی کاهش مصرف نمک از کودکی موجب ذائقه‌سازی مناسب در کودکان و نوجوانان خواهد شد که خود زمینه‌ساز کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری خون و سایر بیماری‌های مرتبط می‌شود.

مریم مهارت افزود: در حال حاضر سرانه مصرف نمک در کشور ما دو برابر استانداردهای جهانی است.

انتهای پیام/2448/ک/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول