اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حکم 16 نفر از مسترهای «حلقه» صادر شد

حکم 16 نفر از مسترهای عرفان ضالّه حلقه که به جرم توهین به مقدسات و تحصیل مال نامشروع دستگیر شده بودند، صادر شد.

حکم 16 نفر از مسترهای «حلقه» صادر شد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، تعداد 40 نفر از طرفداران عرفان ضاله کیهانی و مَستِرهای آن که اقدام به برپایی کلاس‌های غیر قانونی کرده بودند، در حین برگزاری کلاس دستگیر شدند که 16 نفر از آنان محاکمه و محکوم شدند.

این 16 نفر از مسترهای (مربیان) فرقه انحرافی حلقه بودند که بعد از دستگیری محمدعلی طاهری رئیس فرقه دروغین کیهانی، اقدام به برگزاری کلاس کردند و قصد زنده‌ نگه داشتن این جریان را داشتند که به همین منظور پرونده‌ای برای آنان در دادگاه تشکیل شد و دادگاه پس از بررسی، این 16 نفر را در مجموع به 37 سال حبس و 130 میلیون تومان ردّ مال محکوم کرد.

از آنجایی که جرم اصلی این افراد توهین به مقدسات بوده است، با توجه به میزان جرم، یک تا پنج سال حبس و به علت تحصیل مال نامشروع -به فراخور درآمد حاصله- محکوم به رد مال شدند. همچنین به علت کشف مشروبات الکلی برخی از آن‌ها باید جریمه نقدی پرداخت کنند.

به گزارش فارس، محمدعلی طاهری رئیس عرفان ضاله حلقه که به جرم توهین به مقدسات در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان اوین است، هم اکنون پرونده افساد فی الارض وی در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است، حکم ارتداد طاهری را صادر کردند که دادگاه وی نیز به زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول