اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس:

مصرف بیش از اندازه نمک سبب سرطان معده می‌شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس با اشاره به اینکه تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است، گفت: مصرف بیش از اندازه نمک سبب بروز سرطان معده می‌شود.

مصرف بیش از اندازه نمک سبب سرطان معده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حدیث گردکلی بعد از ظهر امروز در مراسم جشنواره غذای سالم که به مناسبت هفته سلامت در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای هفته سلامت و شعار «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» برگزار شد و پیام آن نقش تغذیه سالم در سلامت خانواده و جامعه است.

وی افزود: تغذیه سالم در پیشگیری از انواع بیماری‌ها و به‌ویژه بیماری سرطان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و بنابراین باید در زندگی خود به داشتن تغذیه سالم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس با بیان اینکه سونامی سرطان روز به روز در حال افزایش است، گفت:‌ رابطه زیادی میان ابتلا به سرطان قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش و نوع رژیم غذایی افراد وجود دارد و باید در نوع تغذیه دقت زیادی شود چرا که شیوع سرطان دستگاه گوارش نگران‌کننده شده است و این به دلیل تغذیه نادرست و استرس‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه باید از خوردن مواد غذایی آماده همچون فست‌فود حتی‌الامکان پرهیز شود، خاطرنشان کرد: خوردن گوشت‌هایی که با دودی کردن یا با استفاده از نمک نگهداری شده‌اند شخص را در معرض عواملی قرار می‌دهد که می‌تواند سبب ایجاد سرطان در دستگاه گوارش شود.

گردکلی تصریح کرد: مصرف انواع سبزیجات و میوه‌جات به دلیل داشتن خواص بسیار بالای آنتی‌اکسیدانی با کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن، در جلوگیری از انواع سرطان‌ها نقش بسیار کلیدی را ایفا می‌کنند و باید مصرف سبزیجات و میوه‌ها را در برنامه‌های غذایی بیش از پیش گنجاند تا از فواید و تاثیرات حیات بخش آن در سلامت جسم و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها، به‌ویژه سرطان بهره‌مند شد.

وی مصرف بیش از اندازه نمک در مواد غذایی برای سلامت دستگاه گوارش خطرساز دانست و افزود: تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف بیش از اندازه نمک سبب بروز سرطان معده می‌شود و این بیماری مهلک در افرادی که روزانه بین 12 تا 15 گرم مصرف نمک دارند به چندین برابر مى‌‌رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: مصرف ترشی‌جات، غذاهای دودی مثل ماهی ‌دودی و غذاهای تند و استعمال دخانیات از دیگر علل شیوع بیش از حد سرطان است.

به گزارش فارس، در پایان جشنواره غذای سالم که با طبخ انواع غذاها و شیرینی‌جات که از سوی کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس انجام شد، با رای هیئت داوران این جشنواره، به نفرات برتر هدیه ارزنده‌ای اهدا شد.

انتهای پیام/86028/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول