اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهریار در مجلس:

استان تهران غربی با مرکزیت شهریار تشکیل شود

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جمعیت شهرستان‌های غرب استان تهران، باید استان تهران غربی با مرکزیت شهریار تشکیل شود.

استان تهران غربی با مرکزیت شهریار تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، حسین گروسی عصر امروز در جریان بازدید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: جا دارد که از وزیر راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم که سفر وی برای شهرستان‌های غرب استان تهران دارای دستاوردهای مطلوبی باشد.

وی با اشاره به جایگاه شهر جدید اندیشه در شهرستان شهریار بیان کرد: تنها شهری که در بین 10 شهر حوزه انتخابیه بنده دارای طرح جامع تفضیلی بوده شهر اندیشه است و بقیه شهرها فاقد این طرح هستند، البته دو سه سالی می‌شود که اجرای طرح جامع تفضیلی در این شهرها نیز آغاز شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به  شهرستان‌های غرب استان تهران بیان کرد: همان طور که دریاچه ارومیه خشک شد و زیان آن به کل کشور رسیده است، اگر به شهرستان‌های تهران نگاه ویژه نشود تهدیدی برای کلانشهر تهران به وجود می‌آید.

وی با اشاره به لزوم حفظ پیوستگی شهرستان‌های غرب استان تهران با ایجاد یک استان جدید تصریح کرد: در بحثی که با وزیر کشور و استاندار تهران داشتیم به دنبال استان شدن شهرستان‌های غرب استان تهران بودیم.

گروسی به لزوم تشکیل استان تهران غربی اشاره کرد و گفت: با دید مثبت دولت به دنبال تشکیل استان تهران غربی هستیم که شامل شهرستان‌های شهریار، ملارد، بهارستان، رباط کریم و قدس می‌شود.

وی با اشاره به نتایج مطلوب تشکیل استان تهران غربی اظهار کرد: با استان شدن شهرستان‌های غرب استان تهران می‌توانیم نظارت بیشتر و بهتری بر عملکرد اداری این شهرستان‌ها داشته باشیم و خدمات قابل قبولی را به مردم این مناطق ارائه دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت شهرستان شهریار برای مرکزیت استان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان شهریار قابلیت این را دارد که به عنوان مرکز استان جدید معرفی شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه امکانات رفاهی در شهرستان‌های غرب استان تهران خاطرنشان کرد: وضعیت شهرستان‌های غرب استان تهران از لحاظ شهرسازی، بیمارستان و امکانات بهداشتی و ... قابل قبول نیست و همین امر باعث شده است تا توسعه در این شهرستان‌ها به طور متوازن صورت نگیرد.

گروسی به وضعیت واحدهای مسکونی شهرستان‌های غرب استان تهران اشاره کرد و گفت: به طور مثال، قیمت آپارتمان در شهرستان خوش آب و هوای شهریار با بهترین امکانات و مصالح از حدود یک تا 2 میلیون تومان بوده در صورتی که قیمت آپارتمان مشابه در شهر تهران بیش از 8 میلیون تومان است.

وی با اشاره به لزوم توسعه پایدار در تمام شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: این امر به دلیل توسعه نامتوازن در استان تهران و فقدان امکانات رفاهی مانند مترو، بیمارستان مجهز و ... صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکونت اقشار کم‌درآمد شهرستان‌های غرب استان تهران بیان کرد: این امر باعث مهاجرپذیری بالای شهرستان‌های غرب استان تهران استان شده است.

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم که دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات گام‌های مطلوبی را بردارد.

انتهای پیام/3154/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول