اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علاقمندی دانش آموزان ترکمنی به فراگیری زبان فارسی +تصاویر

اردوی آموزشی فارسی‌آموزان ترکمنستان در منطقه «چولی» عشق‏‌آباد با حضور فارسی‌آموزان و رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان برگزار شد.

علاقمندی دانش آموزان ترکمنی به فراگیری زبان فارسی +تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در ترکمنستان، نخستین اردوی آموزشی سال جدید(94) متشکل از حدود 100 نفر از فارسی آموزان مقاطع و سنین مختلف ترکمن که در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد مشغول آموزش زبان و ادبیات فارسی هستند، صبح امروز با اجرای برنامه‌‏های مختلف آموزشی، تفریحی، بازی، سرگرمی،پذیرایی و صرف ناهار با شکوه خاصی برگزار شد.

«رسول اسماعیل‌زاده» رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‏‌آباد طی سخنرانی خود با اشاره به اینکه اردوی امسال به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار می‏‌شود، گوشه‌‏ای از شخصیت ائمه اطهار (ع) را برای فارسی آموزان و والدین آنها تشریح کرد.

وی همچنین اضافه کرد: از سوی دیگر این اردو آموزشی فارسی آموزان ترکمنستانی، علاوه بر آشنایی هر چه نزدیکتر فارسی آموزان تبادل تجربه یادگیری زبان فارسی و نیز بازدید از مناطق مختلف دیدنی و آشنایی با طبیعت و جاذبه‌‏های آن می‌باشد.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در عشق‌‏آباد، همچنین بابت مساعدت در فراهم آوری برای برگزاری این اردوی آموزشی و تفریحی  فارسی آموزان از دولت ترکمنستان و دست‏‌اندکاران ذیربط قدردانی و اعلام کرد: اردوی بعدی فارسی آموزان ترکمن  قرار است در یکی از شهرهای ترکمنستان برگزار شود.

وی همچنین در بخش دیگر سخنرانی خود در این جمع، به فعالیت خبرگزاری فارس در ترکمنستان به عنوان تنها رسانه ایرانی فعال در این کشور، پرداخت و بابت پوشش خبرهای ترکمنستان  در رسانه‏‌های ایرانی، از مسئولین این خبرگزاری ایرانی صمیمانه قدردانی کرد.

وی در این خصوص خطاب به فارسی آموزان ترکمنستانی، تاکید کرد: خبرگزاری فارس طی چند سال اخیر  حضور خود در ترکمنستان، در واقع به منبع فارسی زبان درجه یک و موثق درباره تحولات همه جانبه و خبرهای ترکمنستان تبدیل گشته است و این روزها محافل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تحقیقاتی و پژوهشی ایران و فارسی زبانان منطقه بهترین بهره را از حضور فعال خبرگزاری فارس در ترکمنستان می‏‌برند.   

 

انتهای پیام/ز

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول