اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمارستان روانپزشکی جنت فارس خبر داد

احداث بیمارستان 64 تختوابی اعصاب و روان جنت در شیراز

رئیس بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز گفت: با مساعدت شورا و شهرداری شیراز، بیمارستان 64 تختخوابی اعصاب و روان جنت احداث می‌شود.

احداث بیمارستان 64 تختوابی اعصاب و روان جنت در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین نسابه بعد از ظهر امروز در جریان بازدید رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: مرکز روانپزشکی جنت، در راستای ارائه خدمات درمانی به جانبازان اعصاب و روان، خانواده شهدا و آزادگان از سال 72 فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: خدمات روانپزشکی در سطح کشور محدود است و سال‌های بعد از دفاع مقدس کیفیت و کمیت ایده‌آل در مراکز روانپزشکی کشور وجود نداشت و از این رو بنیاد شهید تصمیم گرفت در این مقوله وارد شده و مراکزی را برای ارائه خدمات به جانبازان اعصاب و روان احداث کند.

نسابه ادامه داد: در حال حاضر بنیاد شهید در سطح کشور 11 بیمارستان روانپزشکی دارد و بیمارستان جنت شیراز یکی از این 11 مرکز است.

این مسئول اضافه کرد: ویزیت‌های روانپزشکی، خدمات روانپزشکی، کاردرمانی، مددکاری، پرستاری، ورزش، تفریح‌درمانی و ... در این مرکز و مباحث کلینیکی و پارا‌کلینیکی نیز در درمانگاه محمد رسول‌الله (ص) ارائه می‌شود.

نسابه خاطرنشان کرد: بیمارستان روانپزشکی جنت، علاوه بر جانبازان اعصاب و روان و خانواده شهدای فارس، استان‌های کرمان، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد را نیز پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: مشکلی که ما داریم این است که به سبب عقب‌نشینی برای احداث خیابان، بخش بستری ما در مجاورت خیابان و سر و صدای آن قرار گرفته که برای یک بیمارستان روانپزشکی که نیاز به آرامش و سکوت دارد، به هیچ وجه مناسب نیست.

نسابه ابراز داشت: برای رفع نیازهای خود یک بیمارستان 64 تختخوابی را طراحی کردیم و مشکل ما این است که مسیر دریافت مجوزهای شهرداری کار را با کندی پیش می‌برد.

وی افزود: اگر شورای شهر در زمینه عوارض و پروانه ساختمانی و تایید نقشه به ما کمک کند می‌توانیم یک بیمارستان روانپزشکی خوب و استانداردی را برای فارس احداث کنیم.

نسابه عنوان کرد: بیمارستان‌های باجگاه و ابن‌سینا نیز که در زمینه روانپزشکی فعالیت می‌کنند هیچ یک از ابتدا برای این منظور طراحی نشدند و اگر مجوز احداث به ما داده شود با توجه به مجاورت باغ جنت، فضایی مناسب و منحصربفرد برای درمان بیماران اعصاب و روان در جنوب کشور فراهم می‌آید.

به گفته وی، فضای طراحی‌ شده بیمارستان جدید، 3 هزار مترمربع است و هیچ تداخلی با فضای سبز باغ جنت ندارد و فضاهایی از قبیل آزمایشگاه، رادیولوژی، کلینیک‌های سرپایی و ... در آن دیده‌ شده است.

محسن معین عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار با اشاره به معافیت مراکز درمانی از عوارض، اظهار داشت: امکان واگذاری عوارض به بعد از پایان کار یا انتقال وجود دارد که در عمل مسئولان به دنبال انتقال این بیمارستان نیستند و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: باغ جنت برای جانبازان اعصاب و روان یک فضای استراتژیک است و خوب است پس از احداث بیمارستان مدنظر، پشت بام آن را بام سبز کنید که فضایی مفرح برای جانبازان فراهم آید و بر فضای سبز منطقه نیز افزوده شود.

انتهای پیام/2448/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول