اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز در مجلس خبر داد

آغاز تولید سمند در ایران خودرو تبریز/ تولید روزانه حدود 150 دستگاه آریسان و 100 دستگاه سمند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از تولید انبوه خودروی سمند در کارخانه ایران خودرو تبریز خبر داد و با اشاره به اشتغالزایی قابل توجه آن، تولید این خودرو جدید در تبریز را یک اتفاق مهم صنعتی دانست.

آغاز تولید سمند در ایران خودرو تبریز/ تولید روزانه حدود 150 دستگاه آریسان و 100 دستگاه سمند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام رسمی خبر تولید انبوه سمند در تبریز اظهار داشت: بعد از آغاز تولید انبوه خودروی آریسان در تبریز، اواخر فروردین ماه هم با پیگیری مجدانه راه‌اندازی خط تولید خودرو سواری سمند به ایران خودرو تبریز ابلاغ شد و مهندسین ایران خودرو تبریز با همکاری ایران خودرو تهران در فاز اول یک تیم جهت دو منظوره کردن خط مونتاژ تشکیل و بررسی‌ها و طراحی‌های لازم را انجام دادند و در فاز دوم نیز دو منظوره کردن هندلینگ، پروسه و بالانس (ترکیبی سمند و آریسان)، ابزارها و مستندات کیفی توسط مهندسی فرآیند و سایت تبریز برای تولید همزمان وانت آریسان و سواری سمند آماده شد.

وی گفت: به لطف خداوند و پیگیری‌های مکرر، تمامی تست‌های استاندارد و آماده سازی خط تولید سمند در ایران خودرو تبریز آماده شده است که انشاءالله نیمه اول مرداد ماه جاری با حضور مسئولین کشوری و استانی تولید رسمی آن در تبریز آغاز خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه روزانه حدود 150 دستگاه آریسان و 100 دستگاه سمند در ایران خودرو تبریز تولید می‌شود، افزود: طی توافقاتی که با مدیران ارشد ایران خودرو داشتیم ساخت کارخانه دوم ایران خودرو تبریز در قالب رنگ و بدنه را در طرح توسعه شرکت در دست اقدام دارند که با راه‌اندازی این فاز در آینده به صورت مستقیم برای حدود 2 هزار نفر ایجاد اشتغالزایی خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، هم اکنون یک هزار و 500 نفر در ایران خودرو تبریز مشغول به کار هستند و بیش از 16 هزار نفر نیز در حوزه قطعه سازی و مجموعه سازی فعالیت دارند.

از ابتدای فعالیت ایران خودرو تبریز از سال 85 تاکنون 600 هزار دستگاه وانت را روانه بازار کرده که با احتساب ضریب اشتغال هر دستگاه خودرو برای یک و نیم نفر تاکنون این شرکت برای 800 هزار نفر ایجاد شغل کرده است.

صنعت خودروسازی در استان آذربایجان شرقی به همت دکتر رضا رحمانی در کسوت نمایندگی مجلس شورای اسلامی به عنوان «معمار خودروسازی آذربایجان» پا گرفته است، طوری که نخستین خودرو با افتتاح ایران خودرو تبریز با تولید وانت آغاز شد و تدریجا در سایه همین پیگیری‌ها، ساخت و تولید خودروهای تجاری، سنگین و سواری یکی پس از دیگری در کارخانجات استان و به ویژه شهر تبریز تولید شد که از این‌ها می‌‌توان به تولید انواع اتوبوس، انواع کامیون‌های کشنده، مینی‌بوس، پراید و خودروی سواری باری آریسان اشاره کرد که هم اینک تولید خودروی سمند نیز به این قافله و زنجیره صنعتی این استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/60002/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول