اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تک‌ نرخی شدن کرایه تاکسی‌ها

کرایه تاکسی‌ها در حالی به یک نرخ عجیب و غریب و غیر قابل حل تبدیل شده که به نظر می‌رسد رانندگان تاکسی با تک نرخی کردن مبلغ خیال خود را از بابت تأمین پول خرد راحت کردند.

تک‌ نرخی شدن کرایه تاکسی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، از چند هفته پیش با ابلاغ نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها ورودیه 200 تومان و به ازای هر تقاطع افزایش رقم 100 تومانی این امیدواری را به وجود آورد که پرداختی‌های مسافران منظم‌تر شده و گله‌مندی‌ها در این زمینه خاتمه می‌یابد.

در این بین رانندگان تاکسی‌ در اردبیل به یک باره به گونه‌ای کرایه را محاسبه کردند که حتی به ازای یک مسیر تا پنج الی شش مسیر نرخ 500 تومان را بدون کم و کاست محاسبه می‌کنند و هیچ ارزشی به نرخ‌گذاری سازمان تاکسیرانی قائل نیستند.

نکته جالب توجه در نرخ‌گذاری تاکسی‌ها در اردبیل این است که صاحبان تاکسی بدون توجه به گلایه‌ها و ناراحتی‌های عموم مردم از این وضعیت پرداخت کرایه‌ها تنها پایین بودن نرخ کرایه را بهانه کرده و اعلام می‌کنند با توجه به افزایش چندین برابری این نرخ در استان‌های همجوار آنها نیز بدون مصوبه سعی دارند تا کرایه‌ها را به صورت یکسره 500 تومان محاسبه کرده و به بهانه نبود پول خرد از برگرداندن مابقی پرداختی مسافران طفره بروند.

در این ارتباط مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هیچ دارنده تاکسی حق ندارد مبلغی بالاتر از نرخ مصوب 200 تومان به عنوان ورودیه و 100 تومان به عنوان پرداختی هر تقاطع از مسافران دریافت کنند که اگر هموطنان گله‌مندی در این زمینه داشته باشند،‌ می‌توانند گله‌مندی خود را با شماره تلفن 33818180 با این سازمان در میان بگذارند.

ایمان زمانی تصریح کرد: گشت‌های کنترلی و نظارتی ما نیز شبانه‌روز در سطح شهر وضعیت فعالیت تاکسی‌ها و دریافت کرایه‌ها را از سوی آنها مورد رصد قرار داده و اجازه نمی‌دهند تا اجحافی در حق مردم انجام شود.

وی مدعی شد: به تمام گلایه‌ها و شکایات مردم در اسرع وقت رسیدگی شده و با رانندگان متخلف به صورت تذکر شفاهی، کتبی تا مرحله سلب امتیاز تاکسی پیگیری‌های پرونده‌های تشکیل شده به انجام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل عنوان کرد: به هیچ وجه ما در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌هایمان موضوع تک نرخی شدن کرایه تاکسی‌ها را مد نظر قرار ندادیم و دریافت هرگونه کرایه خارج از عرف و قاعده تعیین شده تخلف و جرم محسوب شده و باید به آن رسیدگی شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که عده‌ای از هموطنانمان اعلام کردند که شکایت‌ها و گلایه‌های آنها نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه گاه اسباب افزایش کدورت‌ها و برخی ناراحتی‌ها را نیز فراهم می‌آورد که انتظار اهالی استان پراکندگی فعالیت تاکسی‌ها در شهرک‌ها و نواحی توسعه یافته اردبیل به دور از تمرکز در مرکز شهر و همچنین توجه رانندگان تاکسی به نرخ‌های مصوب است که خارج از این مبالغ نباید از مسافران دریافت شود.

انتهای پیام/62006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول