اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 آذر ماه

همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی در اردبیل برگزار می‌شود

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: 30 آذر ماه امسال اردبیل میزبان همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی است.

همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طاهره رزاق‌پور بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: در همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی که به صورت ملی و با حضور متخصصان، کارشناسان، مشاوران و روانشناسان در هفت محور و در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود ما سعی می‌کنیم تا میزبان شایسته‌ای برای این رویداد فرهنگی باشیم.

وی بیان کرد: 30 آذر ماه امسال اردبیل میزبان همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل هدف اصلی از برگزاری این همایش را ارائه راهکارهای پیشگیری از خشونت خانگی بیان کرد و گفت: مهلت ارسال خلاصه مقالات تا 30 مهر ماه سال‌جاری و اصل مقالات نیز تا 30 آبان ماه است که باید علاقمندان در هفت موضوع مطرح شده آثارشان را به دبیرخانه همایش واقع در بهزیستی استان اردبیل معاونت پیشگیری ارسال کنند.

رزاق‌پور ادامه داد: محورهای این همایش روابط خانوادگی و خشونت خانگی، مهارت‌های زندگی و خشونت خانگی، جامعه، اقتصاد، اقلیم و خشونت خانگی، خرده فرهنگ‌های بومی، ملی و خشونت خانگی و روابط ملی خانواده و خشونت خانگی است.

وی تصریح کرد: همچنین در محور دین و نقش آن در پیشگیری از خشونت خانگی، آموزش، رسانه و خشونت خانگی علاقمندان و مخاطبان می‌توانند آثارشان را تا 30 مهر ماه ارسال کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در کنار این همایش مسابقه عکس، فیلم کوتاه و خبر نیز برگزار شده و سعی خواهیم کرد آثار ارسال شده را در جنب نمایشگاه به معرض دید بگذاریم.

رزاق‌پور با بیان اینکه بیش از 500 پوستر و بنر تبلیغاتی با محوریت پیشگیری از خشونت و طرح مباحث مختلف مدنظر است، افزود: ما با پیام غیرمستقیم کنترل هیجان، خشم، با تاکید بر گفت‌وگو و حل تعارض به شکل صحیح سعی داریم تا مسائل و موضوعات را بیشتر و بهتر مطرح کرده و تبیین کنیم.

این مسئول بیان کرد: برگزاری این همایش به دلیل آن نیست که ما در استان اردبیل در بحث خشونت خانگی در رتبه‌های بالاتر هستیم در حالی که در این باب ما وضعیت سفیدی داشته و در بین استان‌های کشور در رده‌های پایین‌تری قرار داریم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با برگزاری این همایش ما در قالب یک طرح آموزش مهارت زندگی سعی داریم در نقاط شهری و روستایی در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی توسط مربیان آموزش‌دیده جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های دقیق را انجام دهیم.

رزاق‌پور یادآور شد: در همه پایگاه‌های ما در 6 محور ارتقای مهارت پیشگیری از خشونت، کنترل خشم و هیجانات، حل تعارض، ارتقای مهارت گفت‌وگو و ارتباط موثر مدنظر است تا بتوانیم خروجی و نتایج مناسبی را همزمان با برگزاری این همایش در حوزه پیشگیری شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: خشونت در استان اردبیل بالا نیست اما ما تصمیم گرفتیم بعد از حوادث تلخی همچون مهد کودک ستایش و بیمارستان فاطمی با تاکید مسئولان استان موضوع پیشگیری از خشونت به همراه مداخله به موقع در آن مدنظر قرار دهیم تا وضعیت ما در این حوزه به شرایط منطقی‌تر برسد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: ما منکر وقوع حوادث و خشونت‌های متعدد در استان نیستیم اما بر این باوریم که با یک آگاه‌سازی و توجه به مولفه‌های پیشگیری، ارائه مشاوره‌های دقیق در شناساندن خط تماس اورژانس اجتماعی و پیشگیری از خشونت می‌توانیم حوادث ناگوار را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/62003/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول