اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد:

شطرنج کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت دارد/ضرورت تعامل دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با هیئت شطرنج

رئیس هیئت شطرنج کهگیلویه و بویراحمد گفت: شطرنج کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه در استان نیاز به حمایت جدی دارد.

شطرنج کهگیلویه و بویراحمد نیاز به حمایت دارد/ضرورت تعامل دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با هیئت شطرنج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امرالله مرشدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رشته‌های مفرح ورزشی که در استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای ناب فراوانی برای موفقیت در آن وجود دارد، شطرنج است.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان زیادی در این استان هستند که علاقه‌مند به پیگیری حرفه‌ای این رشته ورزشی بوده لذا باید امکانات و فضای لازم برای فعالیت در این رشته ورزشی در استان فراهم کنیم.

این مسئول در هیئت‌های ورزشی استان کهگیلویه و بویراحمد دو دلیل عمده برای مشکلات کنونی ورزش استان را یکی موضوع نبود اعتبارات برای هیئت‌های ورزشی و دیگری عدم وجود حامی مالی در استان برشمرد.

این مسئول ورزشی با بیان اینکه برگزاری مسابقات استانی یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی در استان است، افزود: به همین دلیل سعی ما بر این است که مسابقات را در رده‌های مختلف برگزار کنیم.

تعامل با آموزش و پرروش یکی دیگر از ضروریاتی بود که رئیس هیئت شطرنج استان به آن اشاره کرد و گفت: به همین منظور سعی ما بردن شطرنج به مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری مسابقات و برنامه‌های ورزشی در این چنین مکان‌هایی است.

رئیس هیئت شطرنج استان با بیان برگزاری مسابقاتی تحت عنوان مسابقات گرامیداشت عید قربان در استان گفت: مسابقات شطرنج گرامیداشت عید سعید قربان پیشاپیش با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

وی افزود: در این دوره از مسابقات 60 شطرنج‌باز از شهرهای شیراز، شهرضا، کازرون، بهبهان، دهدشت، گچساران، نورآباد ممسنی، فیروزآباد فارس و یاسوج حضور داشتند.

این مسئول گفت: تیم‌ها به صورت سوئیسی در 9 دور با هم رقابت کردند که در پایان احمد دانشپور به مقام نخست رسید و آقایان فاطمی، وحیدی، آبرومند و دانشپور به ترتیب دوم تا پنجم شدند.

وی ادامه داد: در بخش زیر 16 سال نیز حسین رهنما و سینا قاسمی به مقام‌های اول و دوم دست یافتند؛ در بخش بانوان نیز خانم‌ها تقویان و حیدری اول و دوم شدند.

وی بیان کرد: در بخش خردسالان بسطامی به مقام نخست رسید و در پایان از طرف هیئت شطرنج استان و شهرستان بویراحمد به نفرات برتر جوایز نقدی و لوح قهرمانی اهدا شد.

انتهای پیام/2571/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول