اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

روایت ابوالقاسمی از زنده‌یاد حسن دانش

استادی که 4 سال بی‌مزد به تربیت شاگردان پرداخت/ پرواز با پیکر «حسن دانش»

قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه من همراه با پیکر مطهر حسن دانش به یرد رفتم، به بیان خاطراتی از این قاری درگذشته در فاجعه منا و حال و هوای شاگردانش پرداخت.

استادی که 4 سال بی‌مزد به تربیت شاگردان پرداخت/ پرواز با پیکر «حسن دانش»

«احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به سفر خود به یزد، اظهار داشت: روز گذشته در مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا پس از تلاوت در محضر مقام معظم رهبری نزد ایشان رفتم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی از من درباره سفر به یزد پرسیدند و من هم به ایشان گفتم که امشب برای حضور در مراسم یادبود زنده‌یاد «حسن دانش» به یزد می‌روم.

ابلاغ پیام شفاهی رهبری به خانواده حسن دانش/ همراه با پیکر «دانش» به یزد رفتم

وی افزود: پس از آن رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «سلام مرا به مردم یزد و پدر و مادر آقای دانش برسان و عرض تسلیت مرا به خانواده ایشان ابلاغ کن». من هم در سفر به یزد در مراسم یادبود حسن دانش شرکت کرده و به منزل این عزیز رفتم و فرمایشات مقام معظم رهبری را ابلاغ کردم.

 

 

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه در سفر به یزد در هواپیمای حامل پیکر مطهر «حسن دانش» بودم، افزود: هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی همراه با پیکر حسن به یزد بروم اما متأسفانه این قاری بین‌المللی در فاجعه منا ما را تنها گذاشت و ما با یک پرواز به یزد رفتیم.

تلاش برای تربیت قاریان توانمند/ اشک‌های بی‌امان شاگردان مرحوم دانش از فراق استاد

وی با بیان اینکه پس از رسیدن به فرودگاه یزد من به همراه چند نفر از فعالان قرآنی استان پیکر مطهر زنده‌یاد حسن دانش را تا آمبولانس تشییع کردیم، به برگزاری مراسم یادبود زنده‌یاد «حسن دانش» در یزد، اشاره کرد و گفت: این مراسم بسیار باشکوه بود؛ مردم قرآن‌دوست یزد در این مراسم حضوری شایسته داشتند اما آنچه بیشتر جلب توجه می‌کرد حضور شاگردان مرحوم دانش و اشک‌های بی‌امان آن‌ها از فراق استادشان بود.

 

 

این قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه چند نفر از شاگردان زنده‌یاد دانش انگار پدر معنوی خود را از دست داده بودند، افزود: حسن دانش برای برگزاری جلسات قرآن و تربیت قاریان موفق تلاش بسیاری می‌کرد. از یکی از اهالی یزد که مرحوم دانش جلسات قرآنش را در حسینیه آن‌ها برگزار می‌کرد، شنیدم که می‌گفت: آقای دانش بیش از 4 سال در این حسینیه جلسه قرآن برگزار می‌کرد؛ او با جان و دل به تربیت قاریان قرآن می‌پرداخت به طوری که حتی گاهی می‌دیدم ساعت‌ها بعد از اتمام جلسه به سؤالات شاگردانش پاسخ می‌داد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه مرحوم دانش یکی از قاریان بی‌ادعا و اخلاق‌مدار بود، گفت: او در مدتی که جلسه قرآن برگزار می‌کرد هیچ پاداش و حقوقی نگرفت چون معتقد بود که برای خدا کار می‌کند و پاداش او نزد خداوند محفوظ است.

زنده‌یاد دانش برنامه شاگردانش را هم تعیین کرده بود

وی با بیان اینکه شاگردانش می‌گفتند مرحوم دانش برای ما برنامه جامعی نوشته بود، افزود: شاگردانش می‌گفتند که روزهای آخر که قرار بود به حج اعزام شود به ما سفارش‌های متعددی کرده و برنامه جامعه برای تلاوت داده بود و مسیر تلاوت را برایمان مشخص کرده بود.

 

 

این قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به من حسن دانش را از 10 سال قبل می‌شناختم، گفت: او برای برتری در مسابقات قرآن کریم تلاش بسیاری کرد. سال 1391 در مسابقات کشوری قرآن گفت: «من و بچه‌های یزد به این نتیجه رسیدیم که برای برتری در مسابقات باید از شما کمک بگیریم». همان موقع با من دست داد و گفت: «از الان از شما می‌خواهم به طور ویژه با من کار کنی».

ابوالقاسمی با بیان اینکه آقای دانش همواره درصدد پیشرفت در عرصه‌های قرآنی بود، افزود: او گاهی برایم تلاوت‌هایش را می‌فرستاد و نظرخواهی می‌کرد. آخرین ارتباط ما نیز زمانی بود که حسن می‌خواست به حج برود که از من هم حلالیت‌ خواست.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی زنده‌یاد حسن‌ دانش، گفت: ایشان قرار است امروز تشییع و به خاک سپرده شوند. نام پدر این قاری بین‌المللی کشورمان «علی بمان» است که من از اهالی قرآن و مردم شریف کمشورمان می‌خواهم که برای حسن دانش نماز لیلةالدفن بخوانند و ما را از دعای خیر بی‌بهره نگذارند.

به گزارش فارس، حسن دانش متولد 1365 در یزد و دارای 2 فرزند است که امسال در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران مقام نخست را کسب کرد و با این برتری همراه با کاروان نور به حج اعزام شد اما متأسفانه در فاجعه منا به دیدار حق شتافت. پیکر وی جمعه در سردخانه‌ای در جده شناسایی شد و روز گذشته به میهن بازگشت و قرار است امروز در امامزاده جعفر(ع) یزد آرام گیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول