اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل تاکید کرد

ضرورت داشتن آگاهی و بصیرت برای وارد شدن به عزاداری امام حسین(ع)

امام جمعه اردبیل بر ضرورت داشتن آگاهی و بصیرت برای وارد شدن به مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد.

ضرورت داشتن آگاهی و بصیرت برای وارد شدن به عزاداری امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله سید حسن عاملی سه‌شنبه شب در همایش استانی مداحان، شعرا و مدیران هیئت‌های مذهبی استان زنجان به نقش مداحان در ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: مداحان در ایام محرم با مداحی خود نوجوانان و جوانان را در مساجد دور یکدیگر جمع می‌کنند.

وی به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ایجاد شده توسط دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: امروز هجمه‌های فرهنگی از طریق شبکه‌های ماهواره‌‌ای و شبکه‌های اجتماعی بر جوانان تحمیل شده است.

امام جمعه اردبیل بر ضرورت آگاهی و اطلاع داشتن نسل جوان امروز از هجمه‌های فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: امروز باید نسل جوان از مضرات این هجمه‌ها آگاه شوند و مردم اجازه ندهند این هجمه‌ها بر افکار جوانان تاثیر بگذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا در تاریخ بی‌نظیر است، ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) یک حادثه بزرگ در تاریخ دین اسلام است که این حادثه باید همیشه زنده نگه داشته شود.

عاملی به جمع کثیر مذهب اهل بیت (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امروز هیچ یک از قدرت‌های جهان نمی‌تواند این مذهب را گردآوری کنند.

* لزوم بازگو کردن معضلات اجتماعی و اهمیت فریضه نماز برای جوانان

وی بر لزوم بازگو کردن معضلات اجتماعی، ارزش و اهمیت فریضه نماز برای جوانان در مراسم‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: باید در مراسم‌های عزاداری اهمیت و ارزش نماز برای جوانان تبیین شود.

امام جمعه اردبیل بر ضرورت داشتن آگاهی و بصیرت برای وارد شدن به مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد.

وی در ادامه به مراسم‌های عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و اظهار داشت: عزاداران باید در مراسم‌های ایام محرم از برداشتن عکس‌های معصومان (ع) در دسته‌های عزاداری خودداری کنند.

عاملی به استفاده بعضی از افراد از موسیقی در دسته‌های عزاداری اشاره کرد و گفت: در عزاداری‌های ایام محرم باید به اصل واقعه عاشورا پرداخته شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در عزاداری‌ها نباید شور حسینی بر شعور حسینی غالب شود، افزود: درآوردن لباس در مراسم‌های عزاداری ایام محرم در شأن عزاداران حسینی نیست و باید عزاداران از این کار اجتناب کنند.

انتهای پیام/73008/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول