اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت هفته کتاب‌خوانی

کتاب‌خوانان برتر سیمرغ تجلیل شدند

به‌ مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از کتاب‌خوانان برتر شهرستان سیمرغ قدردانی شد.

کتاب‌خوانان برتر سیمرغ تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، پیش از ظهر امروز به‎مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، مراسم تجلیل از کتاب‌خوانان برتر سیمرغ در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور جمعی از مسئولان و دوست‌داران کتاب این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه، امام‌جمعه سیمرغ در سخنانی با بیان اینکه ساختن و مدیریت کشور با جوانان و نوجوانان مملکت است، گفت: آنها در آینده نقش مهم‌تری نیز در مبارزه با استکبار جهانی، مقاومت و پیشرفت علمی کشور دارند.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی با اشاره به اینکه وقت خیلی کم اما باارزش است، اظهار کرد: با سرعتی که دنیا پیش می‌رود اگر ما پابه‌پای دنیا و سریع‌تر از آن عمل نکنیم، همیشه عقب‌افتاده می‌مانیم.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان حاضر در جلسه با بیان اینکه یکی از پله‌های قوی نردبان ترقی و پیشرفت، مطالعه است و هر کتابی نیز لیاقت خواندن را ندارد، افزود: کتاب‌خوان آن است که بصیرت داشته باشد و کتاب خوب بخواند، لذا اگر کتاب‌خوان وقتش را صرف کتابی کند که سودی برایش ندارد این اسراف در زمان است.

نایب‌رئیس شورای شهر کیاکلا نیز در این مراسم گفت: اگر بخواهیم تاریخ هر مملکتی را ورق بزنیم معمولاً بزرگان آنها اهل مطالعه و علم‌آموزی بوده‌اند.

مسعود آب‌آذری با اشاره به پایین بودن آمار ساعات مطالعه در کشور گفت کسی که مطالعه می‌کند دنیای تازه‌ای از علم و مسائل روز به روی او باز می‌شود و می‌تواند در آینده در تصمیم‌گیری‌های مختلف از آن استفاده کند.

* کتاب‌خوانی سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

نایب‌رئیس شورای کیاکلا با بیان اینکه در فضای امروز جامعه گرایش جوانان و نوجوانان ما به فضای مجازی و سایبری بسیار زیاد شده است، گفت: رفتن به سمت کتاب و کتاب‌خوانی باعث می‌شود مسائل فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار کاهش یابد.

عضو شورای شهر کیاکلا ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیمرغ، اظهار امیدواری کرد که با تلاش روزافزون و فعالیت‌های اجرایی هم در عرصه علمی و هم در مطالعات آزاد روزانه شاهد پیشرفت و درخشش اعضای کانون در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

رئیس کتابخانه عمومی شهید کشوری سیمرغ نیز در این مراسم با بیان اینکه تاریخ، تمدن، دین و فرهنگ ما الفت و قرابت زیادی با کتاب و کتاب‌خوانی دارد، افزود: در اهمیت کتاب همین بس که خداوند معجزه آخرین پیامبرش را کتاب قرار داد و در آن بارها و بارها به کلمه کتاب اشاره ‌کرده است.

مصطفی اسماعیلی بیان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهی به آرامش برسید کتاب بخوانید و آسایش نیز در خواندن کتاب است.

* روند کمک به کتابخانه‌های سیمرغ سیر صعودی داشت

وی با اشاره به اینکه امروز نیز می‌توان با خواندن کتاب به آسایش و آرامش دست‌ یافت، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری،کتاب باید وارد زندگی ما شود.

رئیس کتابخانه عمومی شهید کشوری با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشورهای پیشرفته که به فناوری‌های روز دنیا زودتر از ما دسترسی پیدا کردند بیشتر از کشور ما است، تصریح کرد: این در حالی است که قبل از اسلام کتاب‌های زیادی در ایران وجود داشت و بعد از اسلام نیز با سفارش‌ها و تأکیداتی که انجام شد حجم کتاب‌ها افزایش یافت و بیشتر شد.

این مسئول با اشاره به سیر صعودی روند کمک‌های دولت در زمینه کتاب، گفت: در کتاب‌خوانی سیر صعودی را در سطح سیمرغ داشته‌ایم.

اسماعیلی بیان کرد: در این هفته مسابقات کتاب‌خوانی، نقاشی، خلاصه‌نویسی و کلاس قصه‌گویی در کتابخانه عمومی سیمرغ برگزار شد، همچنین دانش‌آموزان و مسئولان شهرستانی نیز از کتابخانه عمومی شهر بازدید کردند.

* تجلیل از 25 کتاب‌خوان برتر سیمرغ

وی درباره تجلیل از کتاب‌خوانان برتر سیمرغ، گفت: 25 نفر از اعضایی که از آبان‌ 93 تا آبان‌ماه 94 در بحث کتاب و کتاب‌خوانی در رده‌های سنی و اقشار سنی مختلف سرآمد بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیمرغ نیز در حاشیه مراسم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: ساخت کتاب توسط اعضای کانون برای آشنایی آنها با مراحل تهیه و تولید کتاب در کانون انجام شد.

نعیمه خنکدار اظهار کرد: ساخت سه‌بعدی و نمادین ارزشمندترین کتاب تاریخ یعنی قرآن مجید با گل رس را نیز در کانون داشتیم که موردتوجه قرار گرفت.

وی در پایان معرفی کتاب‌های پرخواننده، برگزاری مسابقات به‌منظور آشنایی اعضای کانون با عناوین و نویسنده‌های کتاب‌ و بحث آزاد درباره کتاب و آثار و فواید آن را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیمرغ در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد.

انتهای پیام/3141/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول