اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان خبر داد

اختصاص 75 میلیارد تومان برای احداث سد پلرود

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان از اختصاص 75 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت، منابع عمومی و سفر رئیس جمهور به استان برای احداث سد پلرود خبر داد.

اختصاص 75 میلیارد تومان برای احداث سد پلرود

مجید نیکخوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به دو سد در حال بهره‌برداری در گیلان اظهار کرد: سدهای مخزنی سفیدرود و آیت‌الله بهجت در استان در حال بهره‌برداری هستند.

وی از احداث چهار سد مخزنی در گیلان خبر داد و افزود: سدهای «شفارود»، «پلرود»، «لاسک» و «دیورش» در حال احداث است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سد «شفارود» با روش جدید فاینانس خارجی برای تامین منابع مالی از طریق ماده 62 قانون محاسبات عمومی برخورد است، تصریح کرد: گیلان در استفاده از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری در سدها از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

نیکخوی تامین منابع مالی سد «لاسک» را از طریق ماده 56 فاینانس داخلی خواند و بیان کرد: منابع مالی احداث سد «دیورش» از محل سفر رئیس جمهور به گیلان تامین شده‌است.

وی به احداث سد «پلرود» از محل منابع عمومی اشاره کرد و گفت: سد مذکور دارای 37 درصد پیشرفت فیزیکی است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه 20 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به ساخت سد «پلرود» در سال 94 اختصاص داده شده‌است، خاطرنشان کرد: امسال 20 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و 35 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به گیلان و در مجموع 75 میلیارد تومان برای احداث سد «پلرود» اختصاص داده شده‌است.

نیکخوی از احداث چهار سد دیگر در گیلان خبر داد و یادآور شد: سدهای مذکور در مرحله صدور مجوز هستند.

وی با بیان اینکه سد «عزیزکیان» بالای گوهررود احداث می‌شود، اظهار کرد: عملیات اجرایی سد «خالصان» در بالادست رودخانه فومن انجام می‌شود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گیلان به سد احداث «دیلمان» اشاره کرد و افزود: اکنون سد مذکور در کمیسیون ماده 215 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال اخذ کد اجرایی است و با روش جدیدتر «بی.او.تی» خرید تضمینی آب از طرف دولت اجرایی می‌شود.

نیکخوی با بیان اینکه «نیم‌رود» چهارمین سد در حال صدور مجوز احداث در گیلان است، تصریح کرد: سد مذکور در منطقه جوکندان تالش احداث می‌شود.

انتهای پیام/84001/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول