اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پردیس کشاورزی دانشگاه تهران:

مسئولان بیشتر به مسئله حفاظت از منابع طبیعی توجه کنند

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: امروز فرهنگ حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و محیط‌زیست در بین مردم نهادینه شده است اما مسئولان باید بیش از پیش به حفظ منابع طبیعی توجه کنند.

مسئولان بیشتر به مسئله حفاظت از منابع طبیعی توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی سلاجقه ظهر امروز در مراسم شصت‌و‌سومین سالگرد درگذشت استاد کریم ساعی بنیانگذار سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی ایران در کرج اظهار داشت: امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما برای داشتن هوا و محیط‌زیستی سالم و حفظ و نگهداری درست از منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: هر چند امروز فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در بین مردم جای خود را پیدا کرده است اما مسئولان کمتر توجهی را به این مهم می‌کنند.

رئیس دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران گفت: حفظ محیط‌زیست و استفاده درست از منابع طبیعی یکی از مسائل مورد توجه مقام معظم رهبری است لذا برای تحقق فرمایشات ایشان باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و درستی را انجام دهیم.

سلاجقه خاطرنشان کرد: با توجه به آلوده بودن هوا و درست نبودن شرایط زیست‌محیطی مردم نیز از این وضعیت گلایه دارند و لازم است موضوع محیط‌زیست و منابع طبیعی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل مورد توجه مسئولان باشد.

وی با توجه به اهمیت منابع طبیعی و محیط‌زیست افزود: متأسفانه به این دو مقوله کمتر توجه می‌شود که در این صورت با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: عدم توجه به این مهم زندگی انسان‌ها را به خطر می‌اندازد و از آن جایی که آب و‌ خاک مهم‌ترین نیاز و پایگاه اصلی زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد توجه به حفظ این منابع خدادادی مهم‌ترین مقوله است.

مرحوم کریم ساعی نخستین تشکیلات جنگل‌بانی ایران را در واحدی به نام دایره جنگل در اداره‌کل فلاحت تأسیس کرد.

در سال 1321 خورشیدی به پیشنهاد او دانشکده کشاورزی کرج، رشته جنگل را بنیان گذاشت و خود او به عنوان مدرس مشغول به تدریس این رشته در دانشگاه تهران شد.

از سال 1324 پس از انتقال دانشکده کشاورزی از فلاحت به دانشگاه تهران، رشته جنگل توسعه بیشتری پیدا کرد.

سرانجام در روز پنج‌شنبه چهارم دی 1331 خورشیدی کریم ساعی در راه بازگشت از یک مأموریت پژوهشی از شیراز به تهران بر اثر سقوط هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ایران نزدیک فرودگاه مهرآباد جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/2302/آ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول