اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرودگاه گیلان:

موضوع الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی منتفی شد

مدیر کل فرودگاه گیلان گفت: موضوع الحاق فرودگاه سردارجنگل رشت به منطقه آزاد انزلی از طرف اداره کل تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی منتفی شد.

موضوع الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی منتفی شد

فتاح رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت درباره عدم الحاق فرودگاه سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: اگر الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی اتفاق می‌افتاد قوانین منطقه آزاد در فرودگاه اعمال می‌شد که به نفع سرمایه‌گذاران بود.

وی با بیان اینکه الحاق فرودگاه به منطقه آزاد انزلی موجب برخورداری سرمایه‌گذاران از یک سری معافیت‌ها می‌شد، افزود: این امر به نفع فرودگاه و منطقه آزاد بود.

مدیرکل فرودگاه گیلان ادامه داد: زمانی که لایحه الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی توسط هیئت وزیران مناطق آزاد پیشنهاد شد، در اداره کل تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی مغایر با قانون شناخته و عنوان کردند که منطقه آزاد در محدوده جغرافیایی انزلی و فرودگاه رشت در محدوده جغرافیایی این شهرستان قرار دارند بنابراین از نظر حقوقی نمی‌توانند به یکدیگر ملحق شوند و مستلزم این است که در قالب یک لایحه‌ با تعاریف حقوقی و قانونی این مشکل برطرف شود.

وی گفت: از طرف اداره کل تطبیق قوانین مجلس عنوان شد که دولت در قالب لایحه، پیشنهادی را به مجلس دهد که بعد تبدیل به قانون شود تا الحاق مذکور صورت گیرد.

رضوانی با بیان اینکه موضوع الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی پس از یک سال به نتیجه‌ نرسید، خاطرنشان کرد: موضوع الحاق فرودگاه سردارجنگل رشت به منطقه آزاد انزلی منتفی شد.

وی در ادامه حداقل زمین برای فرودگاه بین‌المللی را 500 هکتار عنوان کرد و یادآور شد: بین‌المللی شدن فرودگاه سردار جنگل رشت نیاز به حمایت مسئولان و نمایندگان گیلان دارد.

انتهای پیام/2300/ع20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول