اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر روسیه در ایران خبر داد

صدور 33 هزار روادید گردشگری برای اتباع ایران در روسیه/ معرفی سرکنسول جدید روسیه در رشت

سفیر روسیه در ایران از صدور 33.5 هزار روادید گردشگری برای اتباع ایرانی در روسیه خبر داد.

صدور 33 هزار روادید گردشگری برای اتباع ایران در روسیه/ معرفی سرکنسول جدید روسیه در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، لوان جاگاریان بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه سرکنسول جدید روسیه فدراتیو در رشت اظهار کرد: امیدواریم حضور سرکنسول جدید در رشت موجب ارتقای همکاری لازم با مدیران استانی و سطح روابط دو کشور ایران و روسیه شود.

وی به سفر پوتین به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این ملاقات‌های صمیمی صفحه جدیدی در روابط دو طرف ایجاد کرده است.

سفیر روسیه در ایران از صدور 33 هزار و 500 روادید برای اتباع و گردشگران ایرانی در سال میلادی گذشته خبر داد و افزود: امیدواریم امسال با توجه به ممنوعیت سفر اتباع روسی به ترکیه و بلعکس تعداد روادید زیادی برای گردشگری ایران صادر شود.

وی افزایش صادرات به‌ویژه در بخش محصولات کشاورزی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: صادرات میوه و سبزیجات از ترکیه ممنوع شده بنابراین فرصت خوبی برای افزایش حجم این محصولات از ایران است.

جاگاریان یادآور شد: امیدواریم به‌زودی با تصمیم‌های مثبت از طرف ایران و روسیه سطح صادرات بین این دو کشور افزایش یابد.

سرکنسول جدید روسیه در رشت نیز در جلسه مذکور برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و ... را اعلام کرد.

کنسانتین آلکسیف، یادآور شد: امیدواریم از ظرفیت بالای اقتصادی و فرهنگی موجود در گیلان در راستای تأمین منافع دو کشور بهره لازم را ببریم. 

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور فضای اعتماد و تفاهم بین دو ملت ایران و روسیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای سفر گردشگران گیلانی به روسیه و بالعکس آمادگی لازم وجود دارد.

محمدعلی نجفی به برقراری پرواز تهران‌ـ آستراخان با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پرواز رشت‌ـ‌آستراخان در دو دهه قبل برای مدت محدودی برقرار شد و مورد استقبال دو طرف قرار گرفت و اکنون در تلاش هستیم تا این پرواز از مسیر تهران‌ـ‌رشت‌ـ آستراخان برقرار شود.

به گزارش فارس، با حضور استاندار گیلان و سفیر روسیه در ایران «آلکسیف» به عنوان سرکنسول جدید روسیه فدراتیو در رشت معرفی شد.

انتهای پیام/2300/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول