اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

دو اثر جدید عماد افروغ رونمایی می‌شود

فرهنگسرای اندیشه هشتادمین نشست راویان اندیشه را سه شنبه 27 بهمن ماه با معرفی و رونمایی دو کتاب تازه عماد افروغ برگزار می کند.

دو اثر جدید عماد افروغ رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «دیالکتیک و تفاوت» نوشته آلن نری و ترجمه دکتر عماد افروغ است که در این کتاب دیالکتیک، بسکار سه هدف عمده را شناسایی می‌کند. اولین هدف غنا و عمق بخشیدن دیالکتیکی رئالیسم انتقادی، هدف دوم توسعه یک نظریه عمومی دیالکتیک، و هدف سوم طرح یک نقد کل‌گرا بر فلسفه غرب است. این سه هدف مرتبط با یکدیگرند. رئالیسم انتقادی باید دیالکتیکی سود و دیالکتیک‌ها باید از طریق مواجهه با رئالیسم انتقادی دگرگون شوند. با مفهوم حقیقت وجودی، بسکار به مفهومی از درستی ارجاع می‌دهد که رئالیسم انتقادی می‌داند.

از طرفی کتاب دیالکتیک روی بسکار نوشته دکتر عماد افروغ، شرحی بر رئالیسم انتقادی است که حاوی چهار مقطع رئالیسم استعلایی، طبیعت‌گرایی انتقادی، نظریه نقد تبیینی و رئالیسم انتقادی دیالکتیکی است. هر مقطع، قبلی- قبلی‌ها- را مفروض می‌گیرد. آن‌ها می‌توانند این‌گونه لحاظ شوند که چگونه و به چه ترتیب علم، علم اجتماعی، اخلاق عینی و رهایی و همچنین علیت، فرایند و تغییر، میل و ترس، خلاقیت، عشق و آزادی و ...، هم ممکن و هم ضروری‌اند. نگارنده در اثر پیش رو دیالکتیک انتقادی «روی بسکار» را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

لازم به ذکر است در این نشست حجه الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسا نیا نویسنده، پژوهشگر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی- دکتر رضا داوری اردکانی عضو شورای انقلاب فرهنگی و فیلسوف و متفکر ایرانی – دکتر غلامرضا اعوانی فیلسوف ایرانی و رییس سابق حکمت و فلسفه ایران و دکتر عماد افروغ نویسنده کتاب حضور و به سخنرانی خواهند پرداخت.

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند روز سه شنبه 27 بهمن ماه ساعت 18 به سالن اجتماعات فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان مراجعه کنند.

گفتنی است حضور برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول