اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حسن الترابی رهبر اپوزیسیون سودان درگذشت

حسن الترابی رهبر اپوزیسیون و از چهره‌های کهنه کار سیاسی در سودان درگذشت.

حسن الترابی رهبر اپوزیسیون سودان درگذشت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسن الترابی رهبر حزب کنگره مردمی سودان اصلی ترین حزب مخالف عمر البشیر رئیس جمهور این کشور، در سن 84 سالگی جان خود را از دست داد.

الترابی از سیاست مداران کهنه کار سودانی است که بسیاری او را یکی از برترین نظریه پردازان اسلام سیاسی در شمال آفریقا می دانند.

وی در ایام تحصیل در سوربن فرانسه، با دکتر علی شریعتی و دکتر حسن حنفی هم دوره بود.

حسن الترابی نقش تعیین کننده ای در کودتا 1989 سودان داشت و مغز متفکر و تئوری پرداز نظامیان اخوانی در این کشور بود ولی بعدها وی توسط عمر البشیر به حاشیه رانده شد و تبدیل به مخالف حکومت شد.

الترابی که در کنار البشیر تلاش قابل اشاره‌ای برای اسلامی کردن سودان انجام داده بود در سال 93 میلادی با انحلال شورای فرمان انقلابی از قدرت کناره گذاشته شد و البشیر از آن زمان تاکنون تحت عنوان رئیس جمهور بر کشور سودان حکمرانی کرده است.

البشیر با برگزاری چندین انتخابات ریاستش بر دولت خارطوم را نامحدود و اختیارتش را افزایش داده که این مسئله منجر به شکل گیری مخالفت‌های سیاسی جدی در سودان شده که بارزترین رهبر این مخالفان حسن الترابی بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول