اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت جیرفت خبر داد

معدوم‌سازی 5 تن مواد غذایی فاسد در جیرفت

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: حدود 5 تن مواد غذایی فاسد در 9 ماهه گذشته در این شهرستان معدوم شده است.

معدوم‌سازی 5 تن مواد غذایی فاسد در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، محمدرضا مشایخی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور انقلابی در بحث بهداشت ایجاد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت بیان کرد: در زمینه جذب نیروی انسانی چهار پزشک برای شهر جیرفت و 2 روانشناس و 54 نفر نیروی بهداشتی به‌کار گرفته شد که قبل از سال 94 فاقد این تعداد نیروی انسانی بود.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مراکز روستایی به جز پزشک و ماما، 30 کاردان بهداشت جذب و در مراکز درمانی و روستایی 96 نفر نیروی فارغ‌التحصیل دانشگاهی مشغول به‌کار شدند و حدود 16 نفر برای خانه‌های بهداشت جذب و حکم استخدامی آنها در سال 94 صادر شد و اواخر همین سال تعداد 24 نفر پذیرش شدند و کارهای جذب آنها در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت بیان داشت: در بحث تعمیرات و محوطه‌سازی مراکز بهداشتی و درمانی انقلاب بزرگی صورت گرفت و مراکزی که در 30 سال اخیر هیچ تغییراتی در آنها انجام نشده بود حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در زمینه تعمیرات و محوطه‌سازی آن انجام شد.

مشایخی افزود: به برکت طرح تحول نظام سلامت، 12 مرکز بهداشتی و درمانی کلنگ آن قبل از سال 94 در شهرستان به زمین زده شده و قرار است که طی مدت هشت ماه به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: در بحث فشار خون، حدود 260 بیمار فشار خونی در طول سال جدید شناسایی کردیم که در حال حاضر مراقبت می‌شوند و در بحث دیابت که از جمله معضلات جامعه است نیز حدود 210 نفر در شهرستان شناسایی شدند.

مشایخی افزود: در زمینه عملکرد واحد بهداشت محیط در بحث نوروز حدود 13 مکان متخلف تعطیل و یک تن و 750 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 9 هزار و 400 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان داشتیم که حدود 105 مورد معرفی به دادگاه داشتیم و از دادستان و نیروی انتظامی برای همکاری با مرکز بهداشت قدردانی می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: حدود 5 تن مواد غذایی فاسد در 9 ماهه گذشته در این شهرستان معدوم شده است و 140 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و 950 مورد آزمایش میکروبی داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: زنگ خطری در ارتباط با بیماری ایدز زده شده است و بیماری ایدز از بحث اعتیادهای تزریقی فراتر می‌رود و بیشتر موارد ایدز جنسی است.

مشایخی افزود: هرکسی در هر زمینه‌ای می‌تواند مواردی که آلوده هستند و رفتار پرخطر دارند را شناسایی و به مراکز بهداشت معرفی کند و به صورت محرمانه مراکز مشاوره سعی می‌کنند که مورد آزمایش قرار گیرند و وضعیت آنها مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/80031/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول