اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران مطرح کرد

لزوم تعیین تکلیف واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران گفت: طرح رونق اقتصادی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور در اولویت سیاست‎های ما قرار دارد.

لزوم تعیین تکلیف واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی یزدانی امشب در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید که در دفتر استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از گذشته بیش از دو سال ابلاغ سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی نامگذاری سال 1395 به نام «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نشان از اهمیت مقوله اقتصاد در سیاست‎های کلان  کشور است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از سال 1392 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و رئیس جمهور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی داشته‎اند.

طرح رونق اقتصادی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران ادامه داد: مقام معظم رهبری در امسال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به آن را مورد تاکید قرار داند و یکی از دلیلی که امسال را به این نام نامگذاری کردند این بود که زنده کردن تولید داخلی مورد توجه معظم‌له بود، چراکه ایشان فرمودند « ما امروز آن طور که به من گزارش دادند حدود 60 درصد از امکانات تولید ما معطل و تعطیل است، برخی به کمتر از ظرفیت کار می کنند یا برخی کار نمی کنند. باید تولید را احیا کرده و زنده کنیم».

یزدانی با بیان اینکه یکی از اهداف سیاست‎های ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی رونق صنایع کوچک است، ابراز داشت: بر اساس سیاست‎های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل کارگروه استانی، ایجاد و راه‎اندازی بنگاه‎های کوچک و متوسط صنعتی و معدنی، اتمام طرح‎های نیمه تمام صنعتی در استان از سیاست‎های است که کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می‎کنیم.

وی به اهمیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ما باید باور داشته باشیم که در جنگ اقتصادی به سر می‎بریم و باید در این جنگ علاوه بر وظایف ذاتی گوش به فرمان این ستاد فرماندهی باشیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای خروج کشور از رکود و افزایش رفاه در کشور مطرح نبود، بیان داشت: طرح رونق اقتصادی واحدهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور در اولویت سیاست‎های ما قرار دارد.

صدور بیش از 99 هزار جواز تاسیس در کشور 

یزدانی با بیان اینکه در سال گذشته  99 هزار و 840  سرمایه‌گذار مجوز تاسیس دریافت کردند، بیان داشت: تعداد این جواز کسب در شهرک‎های صنعتی ما به 29 هزار و 799 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان یک‌هزار و 345 مورد طرح از صفر تا 99 درصد در دست اجرا قرار دارد، بیان داشت: 803 مورد از این طرح‎ها در شهرک‎ها و نواحی صنعتی استان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران با بیان اینکه 9 هزار و 925  طرح در کل کشور پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند، یادآور شد: این تعداد 10 درصد طرح‎های در حال ساخت و ساز ما را در کشور شامل می‎شود.

یزدانی با بیان اینکه در کل کشور در شهرک‎ها و نواحی صنعتی 144 طرح توسط بانک‎ها مورد تملک قرار گرفته‎اند، افزود: در استان گلستان طرح‎های بالای 60 درصد 164 مورد است و با احتساب طرح‎های طرح با پیشرفت فیزیکی 40 درصد و همت جهادی مسئولان این استان می‎توان 202 طرح را تا پایان امسال به بهره برداری رساند.

وی با بیان اینکه 31 هزار هکتار از اراضی در شهرک‎ها و نواحی صنعتی را به سرمایه‎گذاران واگذار کردیم، یادآور شد: 136 هزار هکتار زمین در شهرک‎ها و نواحی صنعتی وجود دارد که 78 هزار هکتار در فاز عملیاتی قرار دارد و 54 هزار هکتار از این ارضی به زمین صنعتی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‎های صنعتی ایران بیان داشت: 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای راه‎اندازی واحدهای صنعتی در کشور در نظر گرفته شده است 35 درصد از منابع حذف یارانه‎ها به تسهیلات صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/83015/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول