اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال فرهنگی گیلان:

موازین شرعی در جشن‌های میلاد امام زمان(عج) رعایت شود

فعال فرهنگی گیلان بر ترویج فرهنگ انتظار در جامعه تأکید کرد و گفت: موازین شرعی در جشن‌های میلاد امام زمان(عج) رعایت شود.

موازین شرعی در جشن‌های میلاد امام زمان(عج) رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امشب در جمع اعضای هیأت امنای مساجد این شهر با اشاره به به استفاده از ابزار موسیقی برای شادابی و نشاط در اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اگر استفاده از ابزار مذکور با رعایت موازین شرعی باید عمل حرامی اتفاق نمی‌افتد اما نباید این امر موجب ترویج فرهنگ اختلاط بین زنان و مردان شود.

وی بر جلوگیری از روش‌های موسیقی مناسب با مجلس لهو و لعب در جشن میلاد امام زمان(عج) تأکید کرد و افزود: امر مذکور مورد تایید امام عصر(عج) نیست حتی اگر متوالی آن مراسم مجموعه یا تشکل دولتی باشد.

مسؤول سابق دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با بیان اینکه پیروی از سیره ائمه(ع) در تمام ابعاد زندگی به‌ویژه برگزاری جشن‌های مذهبی و غیر مذهبی موجب جلب رضایت امام زمان(عج) می‌شود، تصریح کرد: به نام امام زمان(عج) نمی‌شود خلاف مرام، روش، سیره و سبک زندگی ایشان عمل کرد.

مهدوی به انتظار مردم متدین رشت از مسؤولان فرهنگی، انتظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: سالم ماندن فضای شهر از آلودگی‌های فرهنگ مهاجم نیازمند مراقبت و مواظبت بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم جان خود را برای حرم زینب(س) فدا کردند، بیان کرد: مردم ولایتمدار گیلان به‌ویژه شهر رشت از مسؤولان فرهنگی و حتی انتظامی انتظار دارند در مراقبت و دفاع از حریم زندگی زینبی(س) تلاش کنند.

استاد حوزه و دانشگاه متذکر شد: بسیاری از مردم گیلان از نشر فرهنگ بی‌حیایی و به خطر افتادن امنیت کانون خانواده نگران هستند بنابراین انتظار دارند حافظان امنیت روحی و روانی و همچنین مراقبت‌کنندگان حریم ناموس خانوادگی در مقابل هنجارشکنان عفت‌سوز مقابله جدی داشته باشند.

مهدوی بر جلوگیری از مانور بی‌حیایی و بی‌عفتی تعدادی از افراد معدود و محدود در جامعه تأکید کرد و گفت: بد پوششی و هنجارشکنی مصداق منکر اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه منکر اجتماعی موجب فروپاشی کانون خانواده می‌شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان در قیامت باید پاسخگوی ملت آسیب‌دیده از بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه باشند.

فعال فرهنگی گیلان در پایان به برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد مختلف شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: مراسم احیا از غروب شب نیمه شعبان آغاز شده و تا اذان صبح ادامه دارد.

انتهای پیام/84001/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول