اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

انتخاب عمار انقلاب به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان خاری بر چشم انگلیس است

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه انتخاب عمار انقلاب به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان خاری بر چشم انگلیس است، گفت: تمام دلسوزان و نخبگان مراقب باشند که از نفوذ جلوگیری شود.

انتخاب عمار انقلاب به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان خاری بر چشم انگلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین که با حضور پرشور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه نماز جمعه این شهر برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: یکی از وظایف مومنین نسبت به یکدیگر عفو و گذشت نسبت به یکدیگر است، کینه داشتن از یکدیگر از دیدگاه اسلام قابل توجیه نیست، لغزش‌های یکدیگر را نادیده گرفته و گذشت کنیم تا امت ایمانی دچار تفرقه نشود.

وی گفت: نکته دیگر اهمیت آزادسازی مسلمان است، آزادسازی برده و مسلمانی که گرفتار شده عبادت است، امروز آزادسازی زندانیان غیر عمد به نوعی تسری آزادسازی مسلمان است، افرادی که به جرایم غیرعمد و مالی گرفتار هستند را آزاد کنیم، یکی از عبادات امروز مومنین و متمکنین آزادسازی مومنی است که غیرعمد گرفتار شده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: نکته بعد دعا برای مومن است، مومنین برای هم دعا کنند، خداوند در قرآن به پیغمبر خود می‌فرماید برای مومنین آمرزش بخواه، یکی از ایرادات تکفیری‌ها و وهابی‌های پلید این است که می‌گویند از پیامبر و ائمه استمداد می‌طلبید در حالی که خداوند متعال در آیات قرآن کریم می‌فرماید از پیامبر که وسیله و شفیع آمرزش مومنین است، الگوگیری کنید.

وی بیان داشت: برای برادر و خواهر مومنتان دعا کنید که دعا به هدف اجابت نزدیک است، دعا برای برادر و خواهر مومن دو برابر برای خود فرد موثر است، امام صادق(ع) فرمود دعای انسان برای برادرش موجب روزی فراوان است.

تقدیر از کسانی که به محضر امام عصر(عج) ابراز ارادت کردند

محمودی عنوان کرد: هنوز حال و هوای نیمه شعبان و میلاد مبارک امام عصر(عج) به چشم می‌خورد، امیدواریم از ارادتمندان آن بزرگوار باشیم و تقدیر می‌کنیم از کسانی که در این روز ابراز ارادت کردند، البته برخی بدانند که انتظار و مکتب انتظار با ساز و... در پارک‌ها و معابر سازگار نیست.

فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی دشمن‌شکن بود/امروز بسیاری از لغزش‌ها از دخانیات و قلیان است 

وی با اشاره به فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی در تحریم تنباکو گفت: فتوای آیت‌الله میرزای شیرازی دشمن‌شکن بود و سالگرد صدور این فتوا با عنوان روز بدون دخانیات نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این‌که امروز بسیاری از لغزش‌ها از دخانیات و قلیان است، خاطرنشان کرد: امروز روزانه 30 میلیارد ریال در کشور دود می‌شود و به هوا می‌رود و دیگران را هم مریض می‌کند و پزشکان می‌گویند دو برابر این مبلغ صرف مداوای امراض ناشی از دخانیات می‌شود.

وی ادامه داد: سرطان، سکته مغزی و سکته قلبی چند عدد از 85 مرض ناشی از دخانیات است.

حجت‌الاسلام محمودی تاکید کرد: با استعمال دخانیات هم حق‌الله، هم حق‌الناس و هم حق‌النفس زیر پا گذاشته می‌شود، استعمال دخانیات یک منکر است، نهی از منکر کنیم.

انتخاب آیت‌الله جنتی به‌عنوان رئیس مجلس خبرگان مسرت‌بخش است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: تشکیل مجلس خبرگان جدید و تعیین ریاست این مجلس مسرت‌بخش بود و خار چشم انگلیس و عمار انقلاب حضرت آیت الله جنتی به ریاست این مجلس رسید.

امام جمعه موقت ورامین گفت: تمام دلسوزان و نخبگان مراقب باشند که از نفوذ جلوگیری شود.

عربستان علاقمندی برای حضور حاجیان ایرانی ندارد

وی با بیان اینکه کارشکنی‌های عربستان نشان داد که عربستان علاقمندی برای حضور حاجیان ایرانی ندارد، اظهار داشت: رژیم آل‌سعود لیاقت اداره کردن حج را ندارد، از دولت می‌خواهیم زمینه اداره حرمین شریفین توسط برگزیدگان جهان اسلام را فراهم آورد.

امام خمینی(ره) مجد اسلام در قرن حاضر است/ 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و همچنین ورامین است

محمودی با بیان اینکه در آستانه 14 خرداد و سالروز ارتحال امام راحل و نیز 15 خرداد هستیم، عنوان کرد: شب 14 خرداد در تمام مساجد ورامین مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) برگزار شود.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) مجد اسلام در قرن حاضر است، باید راه و خط امام راحل را زنده نگه داریم.

امام جمعه ورامین با اشاره به قیام 15 خرداد خاطرنشان کرد: 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و همچنین ورامین است.

وی با بیان اینکه ورامین منطقه بزرگی است، خاطرنشان کرد: اولاً به مردم متدین و ولایتی این شهر گاهی توهین می‌شود، در آستانه انتخابات و اتفاق قرچک برخی روزنامه‌های وابسته به ورامین نام داعش را مثال زدند، در حادثه غم انگیز قتل دختر بچه خردسال هم بسیاری نسبت به ورامین عقده گشایی کردند.

محمودی گفت: یکی از شهردارهای استان‌های مجاور اخیراً گفته بود متکدیان را به ورامین می‌فرستد، خوب بود مسؤولان شهرستان پاسخ دندان‌شکنی به این افراد می‌دادند.

انتقاد به عدم حضور برخی مسؤولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی و اجرایی نشدن برخی از مصوبات این شور

وی در ارتباط با شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین گفت: برخی مسؤولان در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی‌کنند و نماینده می‌فرستند، از طرفی برخی مدیران ‌مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اجرا نمی‌کنند، این عدم اجرای مصوبات دهن کجی به چه کسی است، چرا برخی مدیران به خود اجازه دهن کجی به قانون می‌دهند.

امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: من وظیفه دانستم به شما مردم اعلام کنم جایگاه امام جمعه تبلیغی است و اجرایی نیست، از این تریبون از نماینده عالی دولت که فرماندار است می‌خواهم با بی‌قانونی‌ها برخورد کند، از دادستان شهرستان می‌خواهم با تخلف اقتصادی و زد و بندهای سیاسی و باندبازی‌ها برخورد کنند، مردم از تبعیض و تخلف بیزار هستند.

وی بیان داشت: اگر مسئولان این اوضاع را پیگیری نکنند در خطبه‌های بعدی صریح‌تر موارد را بیان خواهم کرد، اگر برخورد نشود بی‌کفایتی مسئولان را می‌رساند.

محمودی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر که سوگند یاد کردند در جهت حقوق مردم اقدام کنند و همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج) بی‌قانونی‌ها را با جدیت دنبال کنند.

انتهای پیام/2462/ب40

کانال تلگرام خبرگزاری فارس در جنوب تهران

telegram.me/joinchat/BOxrhj4jYGbJ7OgNMorHRw

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول