اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

یکشنبه ۱۶ خرداد‌ به میزبانی خبرگزاری فارس

بزرگداشت استاد «شهریار پرهیزکار» برگزار می‌شود+معرفی

آیین بزرگداشت استاد «شهریار پرهیزکار» یکشنبه ۱۶ خرداد‌ماه ۱۳۹۵ با حضور اهالی قرآن کشور در خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

بزرگداشت استاد «شهریار پرهیزکار» برگزار می‌شود+معرفی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس همایش تجلیل از چهار دهه تلاش و خدمت استاد شهریار پرهیزکار به ساحت قرآن کریم یکشنبه 16 خرداد‌ماه 1395 در سالن‌ همایش‌های خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

استاد پرهیزکار متولد 1343 در تهران است و تلاوت قرآن را از 11 سالگی با حضور در جلسه قرآن استاد ادیب‌زاده آغاز کرد و این حضور آغاز راهی بود که سبب تحولات بسیار و کسب افتخارات گوناگون در سطح جهان اسلام از سوی استاد پرهیزکار شد.

آغاز حفظ قرآن با حضور در جلسه مرحوم مولایی

پرهیزکار روخوانی، روان‌خوانی و مباحث اجمالی در زمینه تجوید مقدماتی را در محضر استاد «ادیب‌زاده» و تجوید، صوت و لحن را نیز در جلسات استاد «مروت» آغاز کرد و سپس به جلسه استاد «مولایی» رفت و از همان‌جا حفظ قرآن را آغاز کرد.

کسب مقام نخست مسابقات عربستان برای اولین و آخرین‌بار

کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی در سال 1366، کسب مقام دوم مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در سال 1364 و کسب مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان در سال 1371 از مهم‌ترین افتخارات این حافظ کل قرآن کریم است، البته مقام نخست مسابقات عربستان برای اولین‌بار توسط وی کسب شد و این مقام هنوز تکرار نشده است.

داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در سال 1372 و قضاوت در چندین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان به همراه اعزام به بسیاری از کشور‌های جهان به منظور تبلیغ از جمله فعالیت‌های استاد شهریار پرهیزکار است.

ضبط اولین ترتیل قرآن استاندارد کشور

حضور در مسابقات قرآن و کسب افتخارات گوناگون تنها زمینه فعالیت استاد پرهیزکار نبود و وی از سال 1364 اقدام به ضبط ترتیل کل قرآن کرد و سال 1365 برای اولین‌بار ترتیل کل قرآن کریم با همه استاندارد‌های تلاوت به روش ترتیل توسط این استاد قرآن عرضه و مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت.

تجلیل از 4 دهه خدمت استاد به ساحت مقدس قرآن در خبرگزاری فارس

بیش از 30 سال از ضبط ترتیل استاد پرهیزکار به عنوان اولین ترتیل استاندارد کشور می‌گذرد و این برنامه اولین مراسم تجلیل از این استاد قرآن کریم به پاس سال‌ها خدمت در عرصه قرآن و ضبط اولین ترتیل کل قرآن است.

آیین تجلیل از استاد شهریار پرهیزکار یکشنبه 16 خرداد‌ماه 1395 با حضور اهالی قرآن و جمعی از مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور در خبرگزاری فارس به نشانی میدان فردوسی، نبش بن‌بست شاهرود پلاک 1 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول