اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی به بازی‌‌‌های تیم ملی فوتبال ایران در تبریز

شکست‌ناپذیری تیم ملی ایران در تبریز/ تبریز برای تیم ملی خوش یمن است

تیم ملی ایران تا کنون 9 بار در تبریز به مصاف حریفان خود رفته است که در این بازی‌ها هیج شکستی را نداشته است.

شکست‌ناپذیری تیم ملی ایران در تبریز/ تبریز برای تیم ملی خوش یمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم ملی ایران تا کنون 9 بار در تبریز به مصاف حریفان خود رفته که یک بازی غیررسمی بوده و در آمار بازی‌های ملی ثبت نشده است.

احتمال دارد تیم ملی ایران اولین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2018‌ برابر قطر را در تبریز برگزار کند. البته هنوز فدراسیون فوتبال کشور در مورد درخواست کی‌روش مبنی بر برگزاری بازی دوستانه در تبریز تصمیمی صادر نکرده است.

از طرف دیگر زمین ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز زیر کشت رفته و احتمال دارد برای مسابقه ایران با قطر، چمن ورزشگاه آماده نشود.

تیم ملی ایران تا کنون 9 بار در تبریز به میدان رفته است که بعد از تهران بیشترین میزبانی تیم ملی محسوب می‌شود.

آماری بازی‌های تیم ملی ایران در تبریز

تیم ملی ایران برای اولین بار در سال 1365 و در آستانه بازی‌‌های آسیایی 1986 سئول کره جنوبی در تبریز برابر تیم منتخب آذربایجان‌شرقی بازی کرد که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. برای تیم ملی ایران فرشاد پیوس و برای منتخب آذربایجان‌شرقی احد شیخ لاری گلزنی کردند. قضاوت این بازی برعهده فرهاد صداقت بود که در حال حاضر به معاونت باشگاه تراکتورسازی منصوب شده است.

10 سال بعد و در سال 75 تیم ملی ایران در یک بازی دوستانه در تبریز با دو گل از سد تیم ملی قطر گذشت. در سال 76 ایران در یک بازی دوستانه دیگر با سه گل از سد تیم ملی کنیا عبور کرد.

در سال 77 تیم ملی ایران در یک دیدار دوستانه برابر کویت در تبریز با تساوی یک بر یک متوقف شد.

در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2002 تیم ملی ایران در تبریز بهترین پیروزی خود را برابر گوام جشن گرفت و با نتیجه 19 بر صفر این تیم را شکست داد. ایران در بازی دوم نیز با دو گل از سد تاجیکستان عبور کرد تا به مرحله دوم صعود کند. این دو بازی در سال 79 برگزار شدند.

در سال 81 تیم ملی ایران سه بار در تبریز به مصاف حریفان خود رفت که در دیدار دوستانه برابر تیم ملی آذربایجان به تساوی یک بر یک رسیده و در جام ال جی مقابل تیم‌های مراکش و پاراگوئه در ضربات پنالتی به برتری دست یافته و قهرمان این رقابت‌ها شد. هر دو بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی یک بر یک همراه شده بود.

بدین ترتیب تیم ملی ایران در 9 بازی که در تبریز برابر حریفان خود برگزار کرده است به 4 پیروزی رسیده و در 5 بازی نیز مساوی کرده تا در این شهر باختی را نداشته باشد.

از 9 بازی تیم ملی ایران در تبریز دو بازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) برگزار شده و هفت بازی در ورزشگاه تختی تبریز انجام شده است. بازی تیم ملی ایران با منتخب آذربایجان‌شرقی جزو بازی‌های رسمی ملی محسوب نمی‌شود.

نگارنده: فرهاد فرهادپور

انتهای پیام/60002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول