اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری‌های خبرگزاری فارس

گاز به شرکت سیمان مشهد رسید/ چرخ تولید کارخانه سیمان به راه افتاد

پس از پیگیری‌های خبرگزاری فارس در رفع مشکل شرکت سیمان و تکمیل ظرفیت تولیدی این کارخانه خوش‌سابقه در خطه خراسان، گاز شرکت سیمان شرق مجدد وصل شد.

گاز به شرکت سیمان مشهد رسید/ چرخ تولید کارخانه سیمان به راه افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چندی پیش در گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت سیمان شرق در خصوص کاهش ظرفیت تولیدی سیمان این کارخانه، کاهش تولید سیمان شرق و توقف 50 درصد از خط تولید آن به دلیل قطع گاز کارخانه که یکی از دلایل عمده این کاهش تولید بود، رسانه‌ای شد.

به گفته بهروز زندی تعداد زیادی از کارگران شرکت سیمان با توقف خط تولید بیکار شده و وضعیت شرکت به حالت بحرانی درآمده بود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص قطعی گاز این کارخانه گفته بود: به دلیل بدهی 14 میلیاردی شرکت سیمان بابت گازبها به شرکت گاز، شرکت سیمان دچار قطعی گاز شده و این وضعیت بحرانی‌تر شدن شرایط شرکت سیمان در خط تولید و پرداخت حقوق کارگران و بدهی‌ها را به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت سیمان درباره پیگیری‌هایی که از طرف تمام دستگاه‌های دولتی برای گرفتن مساعدت در جهت حل قطع گاز انجام داده بود گفته بود: این پیگیری‌ها نتیجه مثبتی نداشته و شرکت سیمان شرق خواهان مساعدت و امهال و فرصت بخشیدن در تقسیط بدهی 14 میلیاردی به شرکت گاز است.

پس از رسانه‌ای شدن این موضوع و پیگیری‌های خبرگزاری فارس از مسؤولین شرکت گاز و استانداری خراسان رضوی در جهت کمک به رفع این مشکل، مدیر روابط عمومی شرکت گاز در این‌ باره گفت: رقم بدهی شرکت سیمان بابت گاز بها بعد از چهار سال بدهی بسیار بالاست و این شرکت طی تعهدات مختلف و فرصت‌های داده‌ شده نتوانسته بدهی خود به شرکت گاز را پرداخت کند.

مدیر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز با بیان اینکه بدهی گاز بهای شرکت سیمان بسیار بالاست اما به دلیل تأکید استاندار بر حمایت از واحدهای تولیدی در زمان‌های مختلف از قطع گاز این واحد جلوگیری کردیم و شرکت سیمان نیز یک‌ روند پرداختی را شروع کرده، گفت: مدیرعامل شرکت گاز قول همکاری داده است تا این مشکل رفع شود و شرکت سیمان شرق با ظرفیت کامل فعالیت کند.

علی رسولیان با تأکید بر اینکه استانداری تاکنون دو سه جلسه برای رفع این مشکل برگزار کرده است،‌ افزود: با توجه به محدودیت‌های شرکت گاز و اینکه شرکت گاز باید بخشی از درآمد خود را به خزانه دولت واریز کند و وزارت نفت هم راغب به این کار نیست، در چارچوب قوانین به شرکت سیمان کمک کنیم و باید با تعامل، بدهی بالای شرکت سیمان پرداخت شود.

مردادماه 95 وارد پنجمین روز گرم خود شده بود که مدیرعامل شرکت سیمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از اتصال مجدد گاز این شرکت بعد از مدت طولانی خبر داد و از مدیرعامل شرکت گاز به دلیل درک شرایط بحرانی شرکت سیمان شرق و تعامل و همکاری در جهت تقسیط بدهی و نیز دیگر مسئولان استان و مدیر مالی شرکت گاز تشکر و قدردانی ویژه به عمل آورد.

بهروز زندی به پیگیری‌های جدی خبرگزاری فارس از مسئولین و شرکت گاز در جهت رفع مشکل قطعی گاز شرکت سیمان شرق اشاره کرد و با تشکر ویژه از این تلاش‌ها گفت: پیگیری‌های جدی خبرگزاری فارس تأثیرات بسیاری در روند حل مشکل گاز شرکت سیمان شرق داشته است.

انتهای پیام/3268/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول