اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

مطرح شدن خرده فرهنگ‌های محلی و بومی از نقاط قوت برنامه «شب فیروزه‌ای» است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: مطرح شدن خرده فرهنگ‌های محلی و بومی از نقاط قوت برنامه «شب فیروزه‌ای» است.

مطرح شدن خرده فرهنگ‌های محلی و بومی از نقاط قوت برنامه «شب فیروزه‌ای» است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی صفری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پخش برنامه فیروزه‌ای به اهمیت معرفی توانمندی‌ها و دارایی‌های معنوی مناطق مختلف کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه تجربه مشترک جدیدی بین مراکز استان‌ها با شبکه پنج سیما است.

وی تصریح کرد: این برنامه در ساختاری نو و قالبی جدید با تایید معاونت‌های سیما و استان‌های سازمان تهیه و پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان تنگناهای مالی و بودجه‌ای سازمان را یادآور شد و افزود: در شرایطی که به علل مختلف سازمان با کمبود بودجه جاری در حوزه برنامه‌سازی مواجه است شب فیروزه‌ای تجربه مفیدی با حداقل اعتبار و بازده قابل قبول و داشتن هدف و پیام است.

صفری با اشاره به سه هدف مشخص برای پخش این برنامه اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی به دلیل حضور شهروندان در محل اجرای برنامه، حضور چهره‌های هنری مشهور و مطرح در سینما و تلویزیون به عنوان میهمانان برنامه و مطرح شدن ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان جمله از اهداف آن است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن استقبال مخاطبان شبکه سراسری از این قالب برنامه‌ها افزود: مطرح شدن خرده فرهنگ‌های محلی و بومی و معرفی صنایع دستی و اماکن گردشگری که تا حدود زیادی در مبحث اقتصاد مقاومتی مغفول مانده‌اند از نقاط قوت این برنامه زنده است که تلاش شد در این چهار شب به نحو مقتضی به آن پرداخته شود.

صفری ایجاد ظرفیت مناسب در مهندسی پیام را به واسطه حضور هنرمندان متعهد و صاحب نام در عرصه تولید برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت از برکات این برنامه بیان کرد و افزود: تبیین هنر متعهد و راه‌های تقویت و توسعه آن یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری است که این برنامه با دعوت از هنرمندان می‌تواند این خلاء را به خوبی پر کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: در مجموع این برنامه توانست فضای بسیار خوبی در سطح استان به لحاظ نشاط اجتماعی ایجاد کند که در این راستا از هماهنگی به عمل توسط مدیر شبکه پنج تقدیر می‌شود.

به گزارش فارس، برنامه شب فیروزه‌ای عنوان برنامه‌ای تلویزیونی بود که با همکاری شبکه سراسری 5 سیما و صدا و سیمای مرکز زنجان به مدت چهار شب با حضور خوب مردم زنجان در قالب طنز و سرگرمی و با هدف معرفی ظرفیت‌های مختلف استان و ایجاد لحظات خوش برای هموطنان ایرانی، در سینما روباز مجتمع تفریحی ال داغی زنجان به صورت زنده اجرا و پخش شد.

گفتنی است برنامه شب فیروزه‌ای از روز شنبه 9 مرداد تا سه‌شنبه 12 مرداد برگزار شد و در شب نخست این برنامه مهمانانی همچون بازیگر مطرح کشور پرویز فلاحی‌پور همچنین یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، و در شب دوم نیز جهانگیر الماسی بازیگر پیشکسوت و فولادی خواننده محبوب کشور در برنامه حضور داشتند.

شب فیروزه‌ای در شب‌های سوم و چهارم میزبان مهمانان ویژه‌ای ازجمله جمال شورجه کارگردان نامی و متعهد کشور، امیرمحمد زند از بازیگران جوان سینما و تلویزیون، چنگیز حبیبیان خواننده شناخته شده و محبوب کشور، شهردار زنجان، امیدی رئیس شورای شهر زنجان و عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بود.

این برنامه از آیتم‌های مختلفی از جمله بخش مهمان ویژه کشوری و استانی، حضور خوانندگان به نام کشور، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی استان، آشنایی با مشاهیر و مفاخر استان، استفاده از موسیقی‌های سنتی، و... تشکیل شده بود.

انتهای پیام/73005/چ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول