اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرضا:

موج دوم بیماری‌های غیرواگیر در ایران، بیماری‌های روانی است

رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: موج اول بیماری‌های غیر واگیر، مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بود و موج دوم آن‌ها بیماری‌های روحی و روانی است.

موج دوم بیماری‌های غیرواگیر در ایران، بیماری‌های روانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید حجت‌الله موسوی عصر امروز در جلسه انجمن روانشناسان شهرضا با بیان این که رسالت اصلی شبکه بهداشت، ارتقای سطح سلامت در جامعه است، اظهار کرد: تحول مهمی در سطح بهداشتی جامعه اتفاق افتاده است، این تحول را در حوزه درمان هم می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی دلیل اصلی تحول در حوزه سلامت را حجم بالای مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها دانست و افزود: یکی از عرصه‌های مورد نیاز در جهت تمرکز، عرصه بیماری‌های غیر واگیر است، قبلاً تمرکز مناسبی در جهت بیماری‌های واگیردار بود که با کشف انواع واکسن‌ها این عرصه تا حد زیادی کنترل شد و بنابراین توجه‌ها به سمت بیماری‌های غیر واگیر رفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان این که بیماری‌های غیر واگیر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: موج اول بیماری‌های غیر واگیر، مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی بود و موج دوم آن‌ها بیماری‌های روحی و روانی است.

موسوی با بیان این که در بسته‌های خدماتی شبکه بهداشت، روانشناسی بالینی نیز گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا موظف به جذب روانشناس بالینی شده‌ایم که تا کنون 4 نفر جذب شده‌اند.

وی با اشاره به خدماتی که این روانشناسان ارائه می‌کنند، عنوان کرد: این روانشناسان به صورت ویژه در زمینه اعتیاد و مصرف الکل آموزش‌هایی را به مراجعین ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: در سایر حیطه‌های روانشناسی نیز به ویژه در زمینه افسردگی به عنوان ریشه و پایه سایر بیماری‌های روانی مراجع می‌پذیرند و آموزش‌های لازم را به مراجعین داده و در صورت لزوم آن‌ها را به کلینیک‌های روانشناسی ارجاع می‌دهند.

موسوی محل فعالیت این روانشناسان را مرکز جامع سلامت معرفی کرد و گفت: برگزاری این‌گونه جلسات و هم‌اندیشی روانشناسان در سطح شهرستان زمینه خوبی را برای انتقال تجربیات و نقطه نظرات جامعه روانشناسی به کارشناسان ما فراهم می‌کند.

انتهای پیام/63072/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول